Varken lacie eller western är särskilt bra, Lacie för det första har kass kylning, western diskarna stänger av sig själva efter 10min eller nåt, väldigt drygt då jag läst att disken kan i värsta fall låsa datorn om man går in i den här datorn för snabbt innan disken har spint igång ordentligt.
ska ni köpa nån så är det samsung xtend, finns ingen bättre hårddisktillverkare idag.
Blev i alla fall Samsungen, vet inte vad det är för disk men är nöjd med att den funkar bra och inte är en Maxtor! Den blir inte alltför varm, även vid nonstop leeching, den låter högre än min dator dock...
Är intresserad av att köpa Seagates FreeAgent 500gb men vill först kolla vad som gäller för 5 års-garantin. Försökte kolla på tillverkarens hemsida men fördes hit istället:http://www.seagate.com/ww/v/index.js...0dd04090aRCRD#
Någon som har tillgång till garantivillkoren?
edit: Fick fatt i villkoren men nu är frågan istället hur hårda är dom om man skickar in en defekt hd? Kan man skicka en hd som man tappat i golvet och få täckning av garantin för det? Någon som har erfarenhet av deras support?
edit: Fick fatt i villkoren men nu är frågan istället hur hårda är dom om man skickar in en defekt hd? Kan man skicka en hd som man tappat i golvet och få täckning av garantin för det? Någon som har erfarenhet av deras support?
Det tvivlar jag på, iaf om det syns på utsidan att den har utsatts för våld. Men det är knappast Seagate ensamma om att vägra ta på garantin, get gäller praktiskt taget alla leverantörer. Det är ju bl.a. därför elektronikvaruhus säljer s.k. drulleförsäkringar.
Jag köpte mig en WD (Western Digital) MyBook 500 GB HDD för ett par månader sedan och är riktigt, rikigt nöjd (min första externa HDD).
Ok, visst den tar några sekunder att starta upp då den gått i "sovläge" men det gör inte så mycket. Hade varit trevligt om man kunnat ställa in hur långt tid det ska ta innan den ska gå in i "sovläget" igen.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!