Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2007-09-08, 16:29
Medlem
Airbuzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av De Ambris
Om jag har förstått det rätt så är det så halalslakt går till i Sverige. Halalslaktat kött som är importerat är dock riktig halalslakt, aka. djurplågeri.

OK, ja när man åker runt lite i världen inser man att Sverige antagligen är ett av ganska få länder som har en befolkning som överlag har en inställning att man ska ta hänsyn till djurs känslor.

Man behöver inte åka särskilt långt för att komma till länder där man totalt skiter i det och bara ser djur som "saker".
Citera
2007-09-08, 17:14
Medlem
Enitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airbuzz
OK, ja när man åker runt lite i världen inser man att Sverige antagligen är ett av ganska få länder som har en befolkning som överlag har en inställning att man ska ta hänsyn till djurs känslor.

Man behöver inte åka särskilt långt för att komma till länder där man totalt skiter i det och bara ser djur som "saker".
Men åandrasidan så gäller det inte bara halalslakt så det är ju skit samma egentligen huruvida djuret dör av att fått sin hals avskuren när dom levt som dom gjort innan.
Citera
2007-09-08, 17:17
Medlem
Airbuzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enity
Men åandrasidan så gäller det inte bara halalslakt så det är ju skit samma egentligen huruvida djuret dör av att fått sin hals avskuren när dom levt som dom gjort innan.

Ja, jag tror jag skrev det innan. Att själva dödsprocessen är ju över på en minut hur man än slaktar djuret, så det viktigaste är väl egentligen hur de lever innan slakt.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in