2007-09-11, 06:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av youdontknowme
Mina fd flicka kommenterade alltid att jag hade extra vackra ögon när tagit opiater. Tills hon förstod att det var just opiater som log bakom det.
aww *klappar på axel*

ont: jag får olika stora pupiller på LSD (varierande), trodde först det berodde på hallucinationer (indirekt gör det väl det) när man "vågade" kolla sig själv i spegeln under trippen; att man tror sig ha det, men efter att dokumenterat med kamera så stämde det. kanske kan lägga upp bilden senare om jag orkar, ser rätt så konstigt ut.
Citera
2008-05-04, 16:36
Medlem
Apropå detta med pupiller så har jag försökt experimentera med olika ögondroppar för att få dom normala... Då jag tagit E el speed o gått på klubbar tagit pupillsammandragande droppar, men då blev dom knappnålsstora, alltså ännu mindre än på opiater, samt att jag såg dundersuddigt(extremt närsynt blir man, trist när man ska spana på brudar..)... såg tydligen helt crazy ut haha

Omvänt har jag tagit pupillvidgande då jag tagit opiater, men doseringen tydligen blivit ojämn på resp öga ofta, o jag då fått olikstora pupiller.... Gissa om man ser sjuk ut då! Olikstora pupiller är ett av tecknen på att hjärnan håller på att bli mosad =)
Citera
2008-05-05, 12:28
Medlem
blondiies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av youdontknowme
Mina fd flicka kommenterade alltid att jag hade extra vackra ögon när tagit opiater. Tills hon förstod att det var just opiater som log bakom det.

hehe min pojkvän frågade mig om jag alltid haft så otroligt blåa ögon:P hade stoppat i mig fortalgesic den gången och hade knappt några pupiller alls.

Btw, är det någon mer än jag som själv sett och andra sett att ni byter ögonfärg när ni är påtända?

Jag brukar få gröna ögon när jag tagit tjack, en gång hade jag faktiskt ena halvan av ögat grönt och andra blått, vi tyckte det var ganska fränt ändå;P Men är nyfiken på att höra någon annan som vart med om det, eller kanske någon som har en förklaring till varför det blir så, för det är inte påhitt iaf!
Citera
2008-05-05, 12:40
Medlem
Om man har väldigt små pupiller, mios, som vid underbart opiatintag - domineras ju ögats utseende av själva irisen, alltså den som ger ögat färg. Därför blir ögats färg mkt intensivare, för min egen del framträder min blåa färg, mkt mer då jag har mios (små pupiller). Omvänt kommer den gröna färgen mer vid mydriasis (stora dito) som vid E/speed-intag....
Citera
2008-05-05, 12:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lakritspipan
Associerar "vanligt" folk små pupiller med droger? Jag menar, röda ögon eller stora pupiller är ju förknippat med droger bland alla svenssons men hur vanligt är det att folk som själva inte använder droger vet att man får små pupiller på opioder t.ex.?

DU ska veta att jag växte upp och var lite närsynt uhm alltså det som gör att man inte ser speciellt bra långt borta. Det resulterade i att jag gick ständigt med små pupiller och inte var det bättre av att polarens morsa var sjuksköterska, så tack vare det trodde dom flesta att jag pundade hårt redan när jag var 12 år
Citera
2008-05-05, 14:37
Medlem
Jag har alltid !_extremt_! små pupiller (men polis osv har aldrig reagerat på det), därför det är så kul med lsd.. Måste säga att stora pupiller i min mening är mycket snyggare.
Citera
2008-05-05, 14:52
Medlem
Stora pupiller är ju av naturen bestämt att ses som attraktivt... Eftersom man får stora pupiller av att bli kåt -> för att attrahera det motsatta könet. Hörde en polare som förklarade sina stora pupiller för en kvinnlig civilspanare med att "han var så kåt på henne". Undrar om hon blev glad =)
Citera
2008-05-05, 15:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blondiie
hehe min pojkvän frågade mig om jag alltid haft så otroligt blåa ögon:P hade stoppat i mig fortalgesic den gången och hade knappt några pupiller alls.

Btw, är det någon mer än jag som själv sett och andra sett att ni byter ögonfärg när ni är påtända?

Jag brukar få gröna ögon när jag tagit tjack, en gång hade jag faktiskt ena halvan av ögat grönt och andra blått, vi tyckte det var ganska fränt ändå;P Men är nyfiken på att höra någon annan som vart med om det, eller kanske någon som har en förklaring till varför det blir så, för det är inte påhitt iaf!
Du inbillar dig.

Totalt orelaterad artikel
http://www.dailymail.co.uk/pages/liv...n_page_id=1965
Citera
2008-05-05, 15:24
Medlem
Bakom mina solglasögon, kan jag va mig själv
Citera
2008-05-05, 16:54
Medlem
Foams avatar
Det är tämligen ovanligt att vanligt folk associerar små pupiller med droger.
Jag har mött väldigt mycket folk när jag gått på opioider och haft pupiller som knappnålshuvuden, men aldrig fått nån kommentar.

Nu för tiden brukar jag dock ta det säkra före det osäkra, och bära solbrillor när jag är påverkad bland folk.
Citera
2008-05-05, 17:39
Medlem
Gravity2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkomann
Det är vackert för den invigde, men i bildkonst brukar man avbilda människor med små pupiller i avsikt att framställa dem som osympatiska.
Det där är jävligt intressant!
Lite OffT kanske, men för de som vill ha de bekräftat kan man (Om man nu kan) rita en bild på en människa. Rätt neutral ofc. Sedan ändrar man pupillerna, enbart pupillernas storlek, och ser hur otroligt olika känslor man får av att titta på bilderna.
Citera
2008-05-06, 22:16
Medlem
blondiies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av INT3L
Du inbillar dig.

Totalt orelaterad artikel
http://www.dailymail.co.uk/pages/liv...n_page_id=1965

Det är inte inbillning eftersom jag inte är den enda som har sett det på mig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera