• 1
  • 2
2007-09-07, 18:54
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DennisOlof
Squalo, va?

Eurosport är knappast en skräpkanal. Däremot är det klart om man är sport-freak så finns det nog flertalet andra kanaler som är bättre. Men överlag en mycket bra sportkanal för vanligt folk så att säga.

Men eurosport har dom tagit bort från gratisutbudet i Comhems analoga nät till förmån för "sportexpressen" som jag anser är skräp. Heter visst TV4 sport numera.

Eurosport har då grymt mycket mer stålar än mjäkiga tv4 sport att köpa in sändningar som dom vill visa. Plus dom når runt 230miljoner kunder. Dom på comhem måste vara idioter som tog bort den kanalen. För inte tala om discovery dom tog bort. Nu har inte jag Comhem så jag drabbas inte men det är ändå knäppt. Antar dom vill att folk ska börja betala kanske ?
Eftersom jag inte tittar på sport så... Annars är den nog en helt OK kanal för den som är intresserad av lite mer udda sport. Sumobrottningen är det enda jag kollat på på Eurosport. Utöver Eurosport har vi visst också något som heter Viasat Sport eller något åt det hållet.

Com Hem hade väl Discovery Mix, som har lagts ner nu nyligen. Därav att den är borta.
Citera
2007-09-07, 19:22
Medlem
DennisOlofs avatar
Jag tittar själv inte på sport speciellt mycket.

Jag vet inte hur discovery mix är som kanal. Men då jag har haft TV8 sedan den kanalen började sända, fattar jag inte hur comhem kan sända ut den gratis. Under all kritik anser jag. Den kanale är faktiskt bland de sämsta kanalerna vi har i nätet här.

Dom kunde ha kört ut en "viasat mix" kanal istället, där dom plockade saker från Viasat Explorer, Cirme / Nature / History och kanske Travel Channel.

Dessutom sänder ju TV8 inte 24/7 plus dom sänder idiotiska DW-TV, förut hade dom "Fox News" live från Amerika nattetid. Jag tittade en del på det. Mest för att det var live och att jag på den tiden hade udda timmar pga jobbet och så.

Samma sak som nu när dom tar bort Discovery Mix, kunde dom köra med "Barnkanalen Mix" och mixa med flertalet barnkanaler t.ex ? eller.

Vettigare än att byta kanalerna som dom gör nu, fast dom kanske vill få folk att betala ? men inte tror jag dom har dålig ekonomi så många nya kunder dom har fått på deras bredband etc.
Citera
2007-09-12, 21:05
Bannlyst
Fattar inte varför vi har TV5 Europe i vårat kabel tv nät. Och sen så räcker det faktiskt med 1 nyhetskanal. Fick man skaffa boxer för att kunna se ZTV och TV4000 som kunde varit istället för TV5 Europe!
Citera
2007-09-13, 09:51
Medlem
taszhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucky_star
Fattar inte varför vi har TV5 Europe i vårat kabel tv nät. Och sen så räcker det faktiskt med 1 nyhetskanal. Fick man skaffa boxer för att kunna se ZTV och TV4000 som kunde varit istället för TV5 Europe!
... oookej. Nu vet vi det.

Nån annan som kan rekomendera något paket som har ~10-15 kanaler och inte kostar alltför mycket?
Citera
2007-09-15, 00:15
Medlem
hejtords avatar
Någon som har någon åsikt om Bredbandsbolaget i tv sammanhang?
Citera
2007-09-25, 11:53
Medlem
Urmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejtord
Någon som har någon åsikt om Bredbandsbolaget i tv sammanhang?

Jag har haft BBB tv i 2 år nästan, har fungerat utan problem för mig.

Dock funderar jag på att byta nu när hockeyn drar igång till någon operatör som har canal+ och säsongskortet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in