2007-09-06, 20:56
Medlem
annahojs avatar
Pulla är det enda ord jag använder! Det låter gulligt och ofarligt tycker jag. Skulle aldrig säga onanera! Fy! Är dock lite osäker på huruvida pulla egentligen syftar på att man ska knulla sig själv med något, för det gör jag sällan när jag tillfredställer mig själv.

Brösten heter bröst eller möjligtvis tuttar.
Citera
2007-09-06, 20:56
Medlem
Avons avatar
Nån ställde frågan: varför finns så få ord för det. Kvinnlig onani har varit så skuldbelagd och hemlig. Det tror jag är orsaken. Ännu när jag var tonåring (vilket är ett tag sen,) var det liksom jävligt skämmigt, fult, smutsigt att syssla med sådant. Tills man/jag kom över det i 20-årsåldern och fattade att det var kungsvägen till ett bra sexliv.
Jag gillar ordet onani, även om det ju, tror jag, är "manligt"i grunden (Onan spiller sin säd i onödan., står det väl i Bibeln) Likväl: onani är rakt på sak=bra!

Ang bröst: ogillar pattar (fult), gillar bröst. Återigen: rakt på sak!
Citera
2007-09-06, 21:00
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annahoj
Pulla är det enda ord jag använder! Det låter gulligt och ofarligt tycker jag. Skulle aldrig säga onanera! Fy! Är dock lite osäker på huruvida pulla egentligen syftar på att man ska knulla sig själv med något, för det gör jag sällan när jag tillfredställer mig själv.

Brösten heter bröst eller möjligtvis tuttar.

Ja, pulla som synonym till onanera måste vara en överförd betydelse. Pulla för mig är instickande av (minst) ett finger. Därav 'rövpulla' t.ex. Men jag har också hört det med samma betydelse som - ja- onanera.

edit: fattar inte att just jag blev så aktiv i den här tråden. Det är ju inte så att jag är tjej eller liknande.
Citera
2007-09-06, 21:02
Medlem
mata katten
Citera
2007-09-06, 21:09
Medlem
Psyko Dads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wanderlei
mata katten
Mata musen....
Citera
2007-09-06, 21:12
Medlem
Nakenchocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psyko Dad
Mata musen....

Strålande!!! Måste skriva ner alla ord. Kul att använda inför pojkvännen
Citera
2007-09-06, 21:13
Medlem
Psyko Dads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nakenchock
Var en djurvän....smek en mus varje dag.
Citera
2007-09-06, 21:16
Medlem
Wendigos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nakenchock

I de bistra Nordlanden heter brösten ofta tissar, det tycker jag är ett gulligt och fint ord. Om skötet säger jag pilla eller mus, beroende på vem jag pratar med.

OnTopic: Att onanera som tjej heter väl just onanera, pilla eller leka ? I alla fall i min bekantskapskrets.
Citera
2007-09-06, 21:26
Medlem
ettnamns avatar
Jag säger onna.
Pilla på bäret är något av det mest avtändande jag hört.
Citera
2007-09-06, 21:40
Medlem
Anteauss avatar
Jag har skummat igenom tråden lite snabbt, men jag tror inte att någon nämt benämningen "polera pärlan".

Med tanke på att själva fittan brukar kallas för "musslan" så ser jag det uttrycket som extra lämpligt. Därtill så är det bildligt talande eftersom en kvinnas sköte vid kåthet med sina fuktiga och svullna blygdläppar faktiskt påminner om just en mussla som inte är helt stängd och klitoris (som ju är vad som brukligen stimuleras när en kvinna onanerar/masturberar) ligger där lite retfullt i överkanten som en oupptäkt pärla och bara väntar - klar för polering.
Citera
2007-09-06, 21:42
Medlem
Nakenchocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anteaus
Jag har skummat igenom tråden lite snabbt, men jag tror inte att någon nämt benämningen "polera pärlan".

Med tanke på att själva fittan brukar kallas för "musslan" så ser jag det uttrycket som extra lämpligt. Därtill så är det bildligt talande eftersom en kvinnas sköte vid kåthet med sina fuktiga och svullna blygdläppar faktiskt påminner om just en mussla som inte är helt stängd och klitoris (som ju är vad som brukligen stimuleras när en kvinna onanerar/masturberar) ligger där lite retfullt i överkanten som en oupptäkt pärla och bara väntar - klar för polering.

Åh, vad vackert beskrivet. Jättefin bild!
Citera
2007-09-06, 21:46
Medlem
Hum... två synnonymer som är oskyldiga som jag använder mig av när tjejjer ska masturbera är "leka med sig själv" och "leka dj" (då det kan liknas vid när en dj scratchar)

Bröst, kallar jag för bröst, nassar, leksaker, gelehallon med mera..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in