2007-09-05, 23:05
Bannlyst
“Nä, jag har ingen dator. Men jag har en dammvippa.” Holger

Nu kommer äntligen uppföljaren till Plötsligt i Vinslöv! Nån mer än jag som ser fram emot att se vad som händer i Vinslöv nuförtiden?

http://dyngan.se/2007/09/05/film-och-videotips/holger-nilsson-om-plotsligt-i-vinslov-2/

Moven moven moven, suvesivesuven, aha.
Citera
2007-09-05, 23:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av En jävla smartskalle
“Nä, jag har ingen dator. Men jag har en dammvippa.” Holger

Nu kommer äntligen uppföljaren till Plötsligt i Vinslöv! Nån mer än jag som ser fram emot att se vad som händer i Vinslöv nuförtiden?

http://dyngan.se/2007/09/05/film-och-videotips/holger-nilsson-om-plotsligt-i-vinslov-2/

Moven moven moven, suvesivesuven, aha.
Så kul med en uppföljare, Plötsligt i Vinslöv 1 var riktigt kul.
Citera
2007-09-06, 00:35
Medlem
Bruce Waynes avatar
Riktigt glada nyheter måste jag säga... Undrar om dom kan leverera samma guldmaterial som i "Plötstligt...".
Citera
2008-07-07, 19:21
Medlem
Återstår att se om det blir någon uppföljning. Nya karaktärer kanske?

Herr bangolf bor numera i Rydebäck utanför Helsingborg.

John Albrektsson har gått bort (Holgers vän).

Holger själv har flyttat in på ålderdomshem enligt ett rykte. Obekräftat dock.

Anders (grillmästaren) har man ju hört en del om. Kan ju varit den bästa karaktären av dom alla. Flertal har sagt att han blev vräkt kort efter dokumentären,stämmer detta? Bor han kvar i Vinslöv? Någon säger att han fick problem med psyket,ev droger inblandat. Vad stämmer?

FB brukar ju lösa det mesta detta borde inte vara något undantag.

En uppföljare hade ju inte varit fel.
Citera
2008-07-07, 19:25
Medlem
Danj3Ls avatar
Underbart
Citera
2008-07-08, 20:39
Medlem
Mark-Sempais avatar
"Rätt bra känsla, faktiskt"
Citera
2008-07-08, 20:49
Medlem
Fargoths avatar
Älskar den smått efterblivne killen som tror han är världsbäst på minigolf och inte kan grilla
Citera
2008-07-08, 21:02
Medlem
Scenen när lågorna slår halvvägs upp mot taket är obetalbar! 2 flintastekar inomhus,dom fick vad dom tålde. Samtidigt står han iskallt och drar paraleller med minigolfen. Så frågorna kvarstår, blev han vräkt och finns han kvar i Vinslöv?
Citera
2008-07-08, 21:54
Bannlyst
Nu väntar vi bara på en uppföljare till Snickeriet också.
Citera
2008-08-07, 01:26
Medlem
Arbetarbroders avatar
Hur går det med uppföljaren av Plötsligt i Vinslöv? Någon som har sett den? Har det visats i SVT? ...det är 11 månader sedan den här tråden skapades, något borde ha hänt.

Jag hade gärna velat se hur de gått för alla karaktärer som vad med i första filmen. Holger verkar det iallafall ha gått bra för enligt länken i första inlägget här.
Det jag undrade mest från första filmen är om flamberaren/minigolf-filiosofen var gift med den där hemska kvinnan som bodde hemma hos honom, eller om de va hans morsa eller typ inneboende?
Citera
2008-08-28, 12:14
Medlem
LoTiXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Hur går det med uppföljaren av Plötsligt i Vinslöv? Någon som har sett den? Har det visats i SVT? ...det är 11 månader sedan den här tråden skapades, något borde ha hänt.

Jag hade gärna velat se hur de gått för alla karaktärer som vad med i första filmen. Holger verkar det iallafall ha gått bra för enligt länken i första inlägget här.
Det jag undrade mest från första filmen är om flamberaren/minigolf-filiosofen var gift med den där hemska kvinnan som bodde hemma hos honom, eller om de va hans morsa eller typ inneboende?

Mini-bump. Vill också veta hur det gick för den lille filosofen. Men inte vart han väl gift med henne? Nejdå tror jag inte.
Citera
2008-10-03, 00:15
Medlem
Kloges avatar
Senaste nytt

http://www.nsk.se/apps/pbcs.dll/article?AID=/20081002/NOJE/863120706/1125

"Plötsligt i Vinslöv del två, som Malin Skjöld och Jenny Bergman nu håller på att spela in, kommer att vara färdig vid årsskiftet.

En del av kostnaderna har filmteamet nu fått av Svenska filminstitutet och Sveriges television så filmen kommer att sändas antingen i SVT1 eller SVT2. Men när är inte bestämt.
– Vi har en hel del kvar att göra men klippningen är påbörjad, säger Malin Skjöld.

Några av de som kommer att medverka i plötsligt i Vinslöv del två är naturligtvis Holger som hade huvudrollen i den första filmen, golfspelaren Kjell Fredriksson och frilandsjournalisten Bertil Nilsson.
Den första Plötsligt i Vinslöv-filmen, som sändes första gången 2001, blev ju en verklig kultfilm och den förening som bildades "Plötsligt en förening" har massor av medlemmar över hela landet och även utomlands"

Bertil Nilsson är han som var med i 100 höjdare när F & F hälsade på hos karate Ali

http://www.youtube.com/watch?v=ofwUpXHPh-s
"
Senast redigerad av Kloge 2008-10-03 kl. 00:23.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in