2007-09-11, 16:16
Medlem
Tycker att elverkets brunch är bra. Sen är det lite kul att få våffla sina egna våfflor också
Citera
2007-09-11, 16:55
Medlem
Friedensengels avatar
Jag är lite yrkesskadad när det gäller restaurangbesök, men jag kan verkligen rekommendera Modernas brunch, riktigt bra. Glöm inte att beställa bord.

Jobbar du där, xallo?
Citera
2007-09-11, 18:28
Medlem
Ko Fångares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friedensengel
Jag är lite yrkesskadad när det gäller restaurangbesök, men jag kan verkligen rekommendera Modernas brunch, riktigt bra. Glöm inte att beställa bord.

Jobbar du där, xallo?

Ja, det gör han. Diskare.
Citera
2007-09-11, 20:58
Medlem
xallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friedensengel

Jobbar du där, xallo?

Nope, jag gillar bara god mat!
Citera
2007-09-11, 20:58
Medlem
xallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ko Fångare
Ja, det gör han. Diskare.

Nä, nu ljuger du allt!
Citera
2007-09-11, 22:25
Medlem
Diamantinas avatar
Grill är mysigt såhär på hösten (Drottningg 89). Massor av grillat och liveband i matsalen. 295 p/p.
Citera
2007-09-11, 22:42
Medlem
Agent|Os avatar
Agent|O's kvarterskrog, Grill Ruby, har finfina bruncher! Åt en hel del brunch på Elverket när jag bodde på Karlaplan, den är okej om än aningen slabbig - exv. våfflorna, usch...
Citera
2007-09-11, 23:07
Medlem
xallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent
Agent|O's kvarterskrog, Grill Ruby, har finfina bruncher! Åt en hel del brunch på Elverket när jag bodde på Karlaplan, den är okej om än aningen slabbig - exv. våfflorna, usch...

E Thomas kvar i köket på ruby?
Citera
2007-09-11, 23:13
Medlem
Berns på söndagar?
Citera
2007-09-11, 23:14
Medlem
Ph0nys avatar
När dom väl kör den så är J ut vid Gåshaga på Lidingö väldigt trevlig. Speciellt Söndagar då.

Edit: Måste dock säga att det var trevligare med Kalle och gänget när de jobbade där.
Citera
2007-09-11, 23:25
Medlem
Agent|Os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
E Thomas kvar i köket på ruby?

Ingen aning vilka som är i köket. Vilka dom än är styrs det upp paranta cheeseburgare till den bakfulle på ett tillfredsställande sätt. Ett minus för min del är dom öppnar relativt sent (kl. 13) då man ibland vaknar runt 10-11 (Elverket kör igång kl. 11), beredd på att döda för lite friterat, pocherat och grillat.

Apropå Lidingö, bränna ut till Käppala och luncha på Le Train Bleu är inte heller helt fel... Udda men trevligt.
Citera
2007-09-11, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Elverket kör fortfarande vill jag minnas, bockholmen har jag inte varit på sen grabbarna sålde karlslund, berns har jag ingen koll på heller längre!

Men som sagt Moderna är finfint, kanske dumt o släppa sina smultronställen här

Var det någon som sålde bockholmen, är det därför? Sköna gamla djurgårdsbrunn öppnade i våras/sommras under "deédomsomkörbockholmen"-flagg med en rätt skön meny - men det var något litet extra som saknades. Var det alltså annan regi. Bodde granne med brunnen under en kort turbulent period och fick tillfälle att äta mig igenom menyn i somras... det var alltså inte gamla bockholmen va?

Läget och känslan är dock ganska bra med brunnen, all heder åt den. Reservera höstmiddagar och julbord, mer spännande än inne i stan..

nej, har någon varit på berns på 3 år??

Moderna ska det bli, kanske redan på lördag. Gubbröra! /J.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in