2007-09-05, 19:16
Medlem
Nån som har nåt att säga om den s k "syrakvinnan" (googla för gott om träffar, eller se länk nedan)? Dvs hon som bl a hällde syra på och i sin intet ont anande sambo, som förstås fick väldiga men.
Att döma av en länk jag nyss såg i en annan tråd angående livstidsdömda kvinnor, så fick hon tydligen INTE livstids fängelse. Nån som har mer info om henne? Namn tas gärna emot (hon är ju trots allt dömd).
http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9905/21/syra.html

Och... var hon inte med i tv för några år sedan, i nåt inslag från nåt fängelse? Har för mig att hon där gav ett väldigt hårt, tufft, aggressivt, kallt och dominant intryck. Hon hävdade fortfarande sin oskuld och verkade arg och nedlåtande gentemot de flesta och det mesta. Har för mig att man även fick se när hon styrketränade, och att hon i vanlig ordning även var sminkad osv. (Och jo... jag kan tänka mig att hon har ett antal killar och tjejer som faller för henne, för många gillar ju tjejer som henne. )

(Har förstås sökt här efter henne, även tidigare, men utan att få träff.)
Citera
2007-09-05, 19:25
Medlem
jag såg också det inslaget. Någon mer än mig som reagerade på att hon hade så jävla stora pattar?!! De var gigantiska typ e-kupa
Läste ett reportage om killen som fick syran över sig (källa café) det var en rätt märklig snubbe som jag förstod det. Han jobbade som sopgubbe men brukade röra sig på Stockholms uteställen i förd Pilotuniform för att ha bättre framgång hos damerna. Jag kan minnas fel, är det någon som kommer i håg artikeln som kan bekräfta eller dementera?
Citera
2007-09-05, 19:37
Medlem
Vad var det för program som det här inslaget var med i?

Någon som kan hitta det på nätet kanske?
Citera
2007-09-05, 19:48
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12498.ab
Citera
2007-09-05, 19:52
Medlem
Förresten så borde hon väl vara frisläppt för länge sen nu om hon inte fått påbackning under fängelsetiden?
Citera
2007-09-05, 19:57
Medlem
Legimitations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snyggerik
jag såg också det inslaget. Någon mer än mig som reagerade på att hon hade så jävla stora pattar?!! De var gigantiska typ e-kupa
Bild från 2001 då hon var 29 enl. artikeln i Aftonhoran. http://gfx.aftonbladet.se/multimedia/archive/00005/TREBARNSMAMMAN_D_MD_T_5924w.jpg
Ser jävligt sliten ut i fejset med tanke på åldern. Får kraftiga WT-vibbar. Dock har hon en hylla som man kan parkera ölen på.
Citera
2007-09-05, 20:10
Medlem
Månsans avatar
Förstahandsinformation från person med tystnadsplikt gör gällande att kvinnan ni diskuterar är rejält störd. Inte bara halvtokig, utan helt skruvat vrickad. Hon bedöms som farlig.
Citera
2007-09-05, 20:12
Medlem
Legimitations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Förstahandsinformation från person med tystnadsplikt gör gällande att kvinnan ni diskuterar är rejält störd. Inte bara halvtokig, utan helt skruvat vrickad. Hon bedöms som farlig.
Kastar man syra och eldar folk är det rimligt att anses som farlig.
Citera
2007-09-05, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av repo68
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12498.ab

Tack för bra länk. Jag minns att jag såg det där programmet, men minns inte så mycket av det.
Tror hon kan ha figurerat även i nåt annat inslag, då utan särskilt fokus på just henne utan mer generellt, kanske om kvinnor i fängelse. Då lades nog mer fokus på ett par andra kvinnor, men jag minns att syrakvinnan var med på ett hörn där också (och var aggressiv och tog stor plats osv).
Hemsk människa hur som helst.
Citera
2007-09-05, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan

Berätta gärna mer (pm går också bra).

Själv tycker jag det ter sig fasansfullt att hon kan släppas fri efter sån kort tid. Att tända eld på sambon, hälla frätande syra över/i honom, att efteråt uttrycka sig hånfullt och skrattandes om honom, osv ter sig ju rätt... elakt.

Har nån diagnos ställts på henne, och i så fall vad?
Att hon lider av exv psykopati torde ju vara rimligt..?
Att hon tydligen föreföll såpass oberörd i rätten osv pekar väl också ditåt.

Vad ser ut att hända framöver? Släpps hon ut? Är hon kanske redan ute?

Man kan ju tycka det är konstigt att inte fler reagerar över att såna här människor kommer lindrigt undan och släpps ut, medan folk tycks stå i kö att applådera repressalier mot vissa andra.
Citera
2007-09-05, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snyggerik
Läste ett reportage om killen som fick syran över sig (källa café) det var en rätt märklig snubbe som jag förstod det. Han jobbade som sopgubbe men brukade röra sig på Stockholms uteställen i förd Pilotuniform för att ha bättre framgång hos damerna. Jag kan minnas fel, är det någon som kommer i håg artikeln som kan bekräfta eller dementera?

Berätta gärna mer. Kan du länka/etc, eller kan andra här intyga sanningshalten i det hela?
Men för livet fick han ju hur som helst. Citat från tidigare länk här: "Han fick svåra bränn- och frätskador, är i dag blind på ena ögat, har nedsatt hörsel och har tvingats genomgå flera omfattande operationer, bland annat har han fått en ny matstrupe."

Hm, för att undvika många svar i rad från mig så tar jag även det kring hennes utseende (som flera kommenterat).
Japp, hon ser ut att ha stora pattar. Det kan nog i princip vem som helst skaffa sig (kanske även vi killar??). Rörande hennes ansikte så ser hon hård ut, och kanhända även plastikopererad (?). Eller så kanske hon råkade skvätta saltsyra på sig själv också...
Citera
2007-09-05, 20:47
Medlem
Hon sägs ju ha skickat hantlangare för att tända eld på ansvarig utredares lägenhet (numera chef för länskriminalen, Uppsala). Attentatet misslyckades och ovanstående bytte till värsta kassavalvet som lägenhetsdörr.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in