• 2
  • 3
2007-09-17, 14:55
Medlem
underrs avatar
Köpte en resturang för 2mille och renoverade den för 5mille.. Ångrar mig inte då den går jäävligt bra
Citera
2007-09-17, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasch
Får man fråga vilka aktier du investerade i? Antar det är råvaruaktier..

Ja, det är mest guldaktier som jag handlar med. Köpte enbart Red Back Mining (RBI), men den äger jag inte längre.

Nu äger jag följade två på TSX-listan som jag tror mycket på.

Committee Bay Resources (CBR)
Kinbauri Gold Corporation (KNB)
Citera
2007-09-17, 22:32
Medlem
lexitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av underr
Köpte en resturang för 2mille och renoverade den för 5mille.. Ångrar mig inte då den går jäävligt bra

ohoj. vart ligger denna belägrad? du är alltså restaurangchef? hur finansierade du det här? är mycket nyfiken.
Citera
2007-09-17, 23:56
Medlem
Alexandres avatar
Har inte tagit några större risker men att som student ta ut större delen av sparkapitalet och börja handla med aktier borde ligga uppe i toppen. Kan inte säga att jag ångrar mig
Citera
2007-09-18, 00:05
Medlem
xceLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lexito
ohoj. vart ligger denna belägrad? du är alltså restaurangchef? hur finansierade du det här? är mycket nyfiken.
Jag har alltid undrat vad man drar in som restaurangägare till en helt ok centralt belägen restaurang? Vad kan du plocka ut? Sitter det emsta i fasta tillgångar?
Citera
2007-09-18, 20:10
Medlem
firres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dajve
En kraftig förlustaffär förmodar jag

You bet men det är det värt!
Citera
2007-09-18, 20:36
Medlem
Gå in 100% på börsen i sommras just innan allt rasade och kreditoron tog fart. Tack vare högrisk aktierna ligger jag på plus.

Tog ut större delen av kapitalet halvår tidigare i ras-förebyggande syfte. Jag tajmade det helt fel. Man ska inte avika från sin plan har jag lärt mig.
Citera
2007-09-18, 20:42
Medlem
ronnie10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av underr
Vafan, att en restaurang med bra läge kan kosta 2 mille går väl an, men hur fan kan det kosta 5 mille att renovera den? Renoverade hela jävla villan och byggde dessutom ut den och det gick väl på 400 000, typ. Bra investering eftersom villan skulle gå att sälja för 2 miljoner för nu och inköpspriset var 700k.
Citera
2007-09-18, 21:24
Medlem
padrons avatar
Jag torskade ca 20 000 på puts eller calls, minns inte vilket, i Astra för drygt 10 år sedan. Ungefär halva mitt kapital på den tiden.

Gjorde affären samtidigt som rapporten kom och jag gick såklart åt fel håll och ett par tusen var avgifter + courtage. Jag hade precis börjat handla derivat men dessvärre inte kollat detta med volatilitet....

Mycket på ett par dagar för en fattig student och såklart var jag helt sänkt men så här i efterhand var det bra läropengar. Efter det blev jag cynisk. Hade nog bränt mig betydligt hårdare på IT-kraschen 2000 om det inte vore för denna incident.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in