2007-09-05, 02:23
Medlem
hej. jag förstår inte detta. när jag spelar nåt spel, till exempel counter-strike så har jag minst 40 i ping på alla servrar. och TPtest visar att jag bara får ut 3mbit av mina 8mbit. detta problem är nytt, jag hade bra ping förut med min gamla dator med XP. nån som har nån aning? mina grannar som har 8mbit funkar de perfekt för, och dom har XP. nån som kan hjälpa mig? eller ska ja ringa dom jag köpte datorn av?
Citera
2007-09-05, 02:27
Medlem
Jag har samma problem fast med 24MBIT! får ut runt 11MBIT men i Xp Home så fick jag ut 16,5MBIT
Citera
2007-09-05, 13:28
Medlem
fo-shos avatar
Lyssnar ni på musik samtidigt?

http://blogs.technet.com/markrussino...7/1833290.aspx
Citera
2007-09-05, 18:46
Medlem
jag lyssnar inte på musik samtidigt, även fast jag bara har Steam uppe och ska spela så har jag ändå lika dålig ping. blir inte sämre när jag lyssnar på musik. jag fattar ingenting. nån som haft sammma problem måste ju veta. ska testa ringa telia support nu och se om dom vet nåt.
Citera
2007-09-05, 23:22
Medlem
Enligt många andra så ska Telias sk 24MBIT bara ge 14MBIT pga av digital-tv. Kanske har dom sänkt 8MBIT ochså, de måste vara så när du får ut hälften. 6,5MBIT brukar vara vanligt att få ut vid 8MBIT
Citera
2007-09-05, 23:46
Medlem
hmm okej. men alltså. mina polare varav en bor rätt nära mig har också 8mbit telia. men dom får ut allt va ja vet och kan spela utan problem och dom har också digital tv. riktigt skumt detta. och jag snacka med nån från telia support och han trodde att modemet kanske hade sackat ihop lite. han sa att jag skulle testa någon annans modem. ja har ingen aning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in