2010-06-03, 03:24
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumsarr
Kan någon sammanfatta vad som hände?
Aro ställde en fråga till Ask & Bodström i stil med vad anser ni vara den största skillnaden i typer utav brottslighet under efterlyst 20 åriga historia, är det någonting som ökat eller minskat?

men fick till svar att Efterlyst är väldigt duktiga på att skildra brottsoffren & anhörigas reaktioner
bla bla bajs, Bodström försökte berätta om skadestånds-utbetalningar som ingen förstod någonting utav eller ens ville vet något om

Sedan utannonserade Hasse ånyo att Efterlyst inte bara pratar utan nu också AGERAR mot det meningslösa invandrar-ungdomsvåldet, i att dela ut ett stipendium till..förmodligen någon ny kärring som eventuellt ringde till polisen när hon bevittnat nån misshandel
Citera
2010-06-03, 08:50
Medlem
Aro är ju helt meningslös, kunde lika gärna varit Aschberg eller någon annan programledare.
Det är GW som ger programmet!
Citera
2010-06-03, 13:30
Medlem
ze_bandits avatar
Tror inte Aro gillar att G-W tar allt rampljus ifrån honom
Citera
2010-06-03, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deavile
Gw ser lite ledsen ut i kväll, men det är ju kanske inte så konstigt när det är hans sista program och med en programledare som sysslar med vuxenmobbning.

varför går han eller har han fått sparken?
Citera
2010-06-03, 16:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nilswid
"Efterlyst" idag…
Sitter som ljudtekniker i postred.
Slutar iom denna säsong, och har sett och hört en del.

Brukar titta när det sänds, men gillade inte dagens program alls.
Det var lite för "välklippt"...
Det borde ha kallats "Hasse runkar i rutan".

Först:
Om det brutala mordet i Landskrona
Leif GW ser lite plågad ut, och säger: "Det finns en betydande sannolikhet att han får straffet sänkt".
Hasse håller sin inlärda, slätkammade PK-attityd, och vågar inte svara. Går snabbt över till annat ämne, och GW får inte en möjlighet att utveckla eller förklara.

Och ack så sorgligt… andra halvan av "jubileumsprogrammet" var ju bara producenten Hasses självberöm… "runk i rutan"… så genomskinligt… Självbefläckelse i ordets sanna mening, och Hasse hade (med vilka medel?…) lyckats locka mediehororna Beatrice och Thomas att ställa upp.
(OK, jag förstår vilka medel… PK-arna känner valvindarna blåsa, och måste försöka visa sig duktiga och tycka om.)
Och samförståndet var omedelbart, självklart… dom futtiga tänkarna och förenklarna gillar varandra.

Det var ju typiskt att sanningssägaren Leif GW fick så liten plats i den delen. Han hade kunnat avslöja skithögarnas floskler med ett par salta kommentarer.
(Bodströms utfall som advokat… TomBod är rent patetisk i statistiken. I paritet med Silbersky, vilket inte säger litet… :-)
GW:s mikrofon släcktes för säkerhets skull, så han inte skulle säga något Hasse-pojken inte fick cred för, och kunde satsa sig själv i pannan för)

Mot slutet av samtalet med Bea och Thomas, får GW en möjlighet att uttala sig, men avbryts omedelbart av HA. Leif ser lite förvirrat åt höger, efter ljudet från sin mik, men den var vi tvungna att dra ner, på order av Hasse. ("Så snart GW har sagt en mening, så dra ner!")

När Hasse plockar in en gammal ofarlig stofil, "Per-Åke" som naturligtvis inte kommer med någon kritik när Hasse slickar honom offentligt i arselet, så tittar GW lite förstrött åt höger, utanför bild.
Han signalerar vad han sa efteråt: "Fan vad skönt att detta är slut…" :-)

Så en fjantig kommentar om GW:s magstorlek? Inklippt på order av Hasse… Det är ju han som bestämmer… GW skulle framställas som en lite lustig gubbe...

Och sluttampen… så sorglig… lite panegyrik (nödvändig, annars skulle Svensson ha stenat Hasse) om GW. Men välklippt, så han framstod som en stereotypisk förvirrad professor…

Åsså… självklart… väntat och förutsägbart… "Nu utlyser vi ett pris till alla trogna tipsgivare…"

Fan… Efterlyst har anpassat sig till Vecko-Revyn…

Hasse-pojken, lägg tusenlapparna över ansiktet, så det inte syns att du rodnar av skam… Du sålde en bra idé, för ditt ego, och för inkomsten.
Hoppas nya bilen går bra…? :-D

Föraktlig fjant.

Mycket bra och målande beskrivning...!

YNWA
Citera
2010-06-04, 06:15
Medlem
laserlasses avatar
Kommer tittarna att svika nu när Leif GW slutar?
Citera
2010-06-04, 13:07
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FredsProjektet
Hej - http://www.youtube.com/watch?v=VD6420jtV2Y

Här kommer ett smakprov på vad FredsProjektet hittar på. Jag kommer börja att ladda upp mina repotage och intervjuer etc inom kort på youtube kanalen FredsProjektet och webbsidan kommer så snart som möjligt.

Alla som vill får vara med och hjälpa till!

Kärlek Henrik

Vad-förslags frikyrklig dåre är herrn?
Citera
2010-06-04, 21:08
Medlem
quaertys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilswid
"Efterlyst" idag…
Sitter som ljudtekniker i postred.
Slutar iom denna säsong, och har sett och hört en del.

Ljudtekniker på Efterlyst samt lektor i fysik på en gymnasieskola, många bollar i luften. Jobbar du med något mer utöver det eller kör du 50-50?

Alltid trevligt med insideinformation, vore kul om du hade ännu mer att berätta.
Citera
2010-06-07, 11:44
Medlem
Jag såg reprisen igår av "20-årsfinalen". Var en del klipp från gamla program. Och rätta mig nu om jag har fel.

I delvis förgrunden, men mest bakgrunden kunde man se en uniformerad kvinna ett antal gånger i början av programmet, hon var extremt lik den kvinnliga polisen i de senare Beckfilmerna. Alice Levander http://sv.wikipedia.org/wiki/Malin_Birgerson .

Så frågan jag ställer är rätt enkel: Var detta bara ett sammanträffande? Eller hade Efterlyst kanske rentav inhyrda statister som inte alls var poliser i början av 90-talet? Eller har Malin Birgerson en tvillingsyster som är polis på riktigt?

Frågorna är många, men svaren så få
Citera
2010-06-15, 20:33
Medlem
M Nordströms avatar
Leif GW Persson lyfte ju Efterlyst tycker jag. Synd att han slutar (vem tar efter?).
Citera
2010-06-15, 21:08
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
Leif GW Persson lyfte ju Efterlyst tycker jag. Synd att han slutar (vem tar efter?).
Brynolf måste väl vara död vid det här laget så kan ju knappast bli han som hoppar in igen..
Men GW är ju mer eller mindre Mr.Efterlyst, blir nog svårt hitta nån i samma klass som han..
Citera
2010-06-15, 21:20
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenty-59
Brynolf måste väl vara död vid det här laget så kan ju knappast bli han som hoppar in igen..

Brynolf Vitalis Wendt är 84 år idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in