2007-09-04, 06:51
Medlem
Finns det några diskare här på forumet tro?

Jag själv, som är utbildad kock och född/uppväxt i Sverige, med svenska föräldrar, arbetar sedan en månad tillbaka som diskare. Jag verkligen älskar mitt arbete! Finns det några fler, tro?
Citera
2007-09-04, 06:58
Medlem
Domedagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Snatch_
Finns det några diskare här på forumet tro?

Jag själv, som är utbildad kock och född/uppväxt i Sverige, med svenska föräldrar, arbetar sedan en månad tillbaka som diskare. Jag verkligen älskar mitt arbete! Finns det några fler, tro?

Skoja sig inte med mig. jag kommer o knullar karring direkt
Citera
2007-09-04, 13:50
Medlem
Tjohildas avatar
Har varit. Perfekt svartjobb när man pluggade. Några femtontimmarspass i veckan så fick man både pengar och gymträning.
Citera
2007-09-04, 17:10
Medlem
zindahrens avatar
Nää men en diskplockare finns det här..ganska roligt jobb också, älskar krogmiljön =)
Citera
2007-09-04, 17:51
Medlem
Ja, nu menar jag ju lunchrestaurang, på heltid
Citera
2007-09-04, 18:03
Medlem
Ingen som kan beskriva arbetet lite? Jag ska börja plugga om ett år och är lite less nuvarande jobb och vill testa på lite nya miljöer.

Hur är lönen? Är arbetet psykiskt påfrestande? Hur gör jag enklst för att hitta jobb som diskare?
Citera
2007-09-04, 18:13
Medlem
Börje Phyllerins avatar
Jag har jag bara haft två jobb där det har funnits diskare men båda dom har varit lätt förståndshandikappade :P
Jag vill inte klanka ner på TS på något sätt utan undrar bara hur länge du har jobbat, det kanske blir tråkigt i längden
Citera
2007-09-04, 21:37
Medlem
jag är diskare men tycker det är dåligt med för få timmar, vill ha minst 40 timmar per vecka... någon som känner till ställen där man kan diska på kvällar och helger?? svart som vitt..
Citera
2007-09-05, 06:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Velon
Ingen som kan beskriva arbetet lite? Jag ska börja plugga om ett år och är lite less nuvarande jobb och vill testa på lite nya miljöer.

Hur är lönen? Är arbetet psykiskt påfrestande? Hur gör jag enklst för att hitta jobb som diskare?

På stället där jag arbetar, en medelstor lunchrestaurang i Göteborg med ca. 300 gäster om dagen, så börjar jag 7:30. Gör iordning en stor salladsbuffé, tar emot grönsaker två dagar i veckan, skalar potatis om tid finns, och har städning i mina arbetsuppgifter. Det innebär att jag städar restaurangen en gång i veckan, vanligen fredag, och städar omklädningsrummet för herrar och kontoret.

Sedan är det då disken. Grovdisk på förmiddagen, och så snart lunchen börjat, så är det findisk som gäller. Hämta brickor i vagnar, tömma dessa, köra ut tom vagn och så rullar det på.

Jobbet är mycket krävande rent fysiskt, men man är pigg i hjärnan efteråt. Det är väl lite det som charmen med arbetet Dock är gästernas horribla beteende lite påfrestande, men man vänjer sig. Folk är idioter!

För att hitta jobb som diskare, kolla www.ams.se under fliken "arbete utan krav på utbildning"
Citera
2007-09-05, 13:54
Bannlyst
vad ligger lönen på när du har det som heltidsjobb?
Citera
2007-09-05, 15:24
Medlem
munsårs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Snatch_
Dock är gästernas horribla beteende lite påfrestande, men man vänjer sig. Folk är idioter!

Berätta mer...
Citera
2007-09-05, 16:08
Medlem
underrs avatar
På min resturang så har jag anställt 2irakier som diskare. 500kr i veckan vitt och 600kr svart får dom.Och dom jobbar 10gånger bättre än en vanlig diskare som tar 8000kr/månad.

Det ända negativa är att jag får snacka engelska med dom.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in