Citat:
Ursprungligen postat av Velon
Ingen som kan beskriva arbetet lite? Jag ska börja plugga om ett år och är lite less nuvarande jobb och vill testa på lite nya miljöer.
Hur är lönen? Är arbetet psykiskt påfrestande? Hur gör jag enklst för att hitta jobb som diskare?
På stället där jag arbetar, en medelstor lunchrestaurang i Göteborg med ca. 300 gäster om dagen, så börjar jag 7:30. Gör iordning en stor salladsbuffé, tar emot grönsaker två dagar i veckan, skalar potatis om tid finns, och har städning i mina arbetsuppgifter. Det innebär att jag städar restaurangen en gång i veckan, vanligen fredag, och städar omklädningsrummet för herrar och kontoret.
Sedan är det då disken. Grovdisk på förmiddagen, och så snart lunchen börjat, så är det findisk som gäller. Hämta brickor i vagnar, tömma dessa, köra ut tom vagn och så rullar det på.
Jobbet är mycket krävande rent fysiskt, men man är pigg i hjärnan efteråt. Det är väl lite det som charmen med arbetet

Dock är gästernas horribla beteende lite påfrestande, men man vänjer sig. Folk är idioter!
För att hitta jobb som diskare, kolla
www.ams.se under fliken "arbete utan krav på utbildning"