2007-09-03, 19:29
Medlem
bellstroms avatar
kropp hittat i katrineholm imorse ( 070903). Någon som har någon information förutom den kassa infon man får på aftonbladet. är det någon som vet kön till exempel? är det någon som är anmäld försvunnen? vad tror ni det handlar om?
Citera
2007-09-03, 20:46
Medlem
står i katrineholmskuriren att det är en kvinnokropp som hittats,, men inte mycket mer.....
Citera
2007-09-03, 20:54
Medlem
Jättekvinna?

Hon hittades vid "Glysas grav" (en skeppsformad stensättning). Enligt sägnen är det "jättekvinnan" Glysa som ligger begravd däri. Månne är det hon som krupit fram?!

I landskapet ses för övrigt tydliga spår av forntidens jättar, i form av djupa åsgropar. Antar att man tävlat i kast med litet berg eller nåt´...

"Medelålders kvinna" - det lutar väl åt att gubben slagit för hårt och fått hjälp av någon suparbroder att forsla bort liket ett stycke?
Citera
2007-09-04, 21:59
Medlem
Äkta maken häktad

Kvinnans make sitter häktad sedan igår kväll. Enligt lokaltidningen rör det sig om "en väletablerad svensk Katrineholmsfamilj som inte tidigare är känd av polisen."

Enligt AB har kroppen legat "omsorgsfullt gömd" i flera dagar. Tyder på viss kallblodighet, eller kanske en medhjälpare?

Verkar inte finnas fler uppgifter i media. Antagligen inte tillräckligt intressant för att någon journalist ska gräva vidare.

I snitt mördas 16 kvinnor per år i Sverige av sin partner eller äkta make.
Citera
2007-09-05, 12:52
Medlem
Tyrranics avatar
Den mördade heter..

Kvinnan som är mördad heter Monica Ortheden och var lärare på skolan jag gick på.. Hennes make är som förut skrivet anhållen för mordet på sin hustru, men mer vet man inte än.. Det var inget dåligt område som var avspärrat vid grusgropen direkt, skapligt ballt.
Citera
2007-09-05, 13:13
Medlem
johnny-62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyrranic
Kvinnan som är mördad heter Monica Ortheden och är lärare på skolan jag gick på.. Hennes make är som förut skrivet anhållen för mordet på sin hustru, men mer vet man inte än.. Det var inget dåligt område som var avspärrat vid grusgropen direkt, skapligt ballt.
Då är väl mördaren den med samma efternamn som är skriven på samma adress som hon..
Citera
2007-09-05, 13:17
Medlem
Tyrranics avatar
Precis , för övrigt min mammas gamla mattelärare.. Hon sade att hon aldrig skulle kunna tänka sig honom som mördare, men skenet kan väl bedra?

Lite mer info, en kommentar i ett klotterplank på kkuriren.se

Lika bra släppa namnet
Det är så fruktansvärt det som hänt och jag lider SÅ med kvinnans barn! Men - på mitt jobb arbetar en tjej vars mamma är lärare och som igår fick information om vem den döda kvinnan var. Naturligtvis har nu namnet spridit sig till mig. Jag vågar knappt tänka på hur många rykten och spekulationer som cirkulerar. Är det inte lika bra att släppa kvinnans namn...? Det blir väl knappast mindre smärtsamt för familjen?

Eva
Citera
2007-09-05, 15:23
Medlem
Skrt^s avatar
Den mördade kvinnan ska enligt säkra källor vara syster till min gamla so/matte-lärares fru. Kroppen ska ha varit väl gömd. Familjen var som vilken som helst. Ingenting i polisens register. Vet inte mer än skolpersonal-skvallret :P
Citera
2007-09-05, 16:06
Medlem
Tyrranics avatar
Både "mördaren" och den mördade är/var lärare. I matematik Så det kan nog stämma det du skrev. Och som du också sa så är detta en helt vanlig "katrineholms-familj" som aldrig har varit med i polisens brottsregister förut.
Lite läskigt med tanke på att man vet vilka det är.
Citera
2007-09-05, 16:10
Medlem
AlitheSeconds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyrranic
Både "mördaren" och den mördade är/var lärare. I matematik Så det kan nog stämma det du skrev. Och som du också sa så är detta en helt vanlig "katrineholms-familj" som aldrig har varit med i polisens brottsregister förut.
Lite läskigt med tanke på att man vet vilka det är.

Anmälde han sin fru som försvunnen?
Citera
2007-09-05, 16:36
Medlem
Kroppen hittades tydligen väldigt snabbt.
Detta tackvare en uppmärksam herre som jobbar i grusgropen.
han tyckte grusvägen som går ned till ingenstans var alldeles för snugg/välansad i gruset. han undersökte då vad som fanns efter vägen och hittade graven. Någon har alltså försökt sopa igen spåren på vägen alldeles för bra
Citera
2007-09-05, 16:53
Medlem
AlitheSeconds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bumpa Berra
Kroppen hittades tydligen väldigt snabbt.
Detta tackvare en uppmärksam herre som jobbar i grusgropen.
han tyckte grusvägen som går ned till ingenstans var alldeles för snugg/välansad i gruset. han undersökte då vad som fanns efter vägen och hittade graven. Någon har alltså försökt sopa igen spåren på vägen alldeles för bra

Det måste vara jobbigt att lägga ner en massa energi på att dölja kroppen - sen hittas den direkt iallafall!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in