2007-09-03, 08:36
Moderator
Humbugs avatar
Datorn har gått fruktansvärt segt några dagar. Kollade vilka program som kördes och det visade sig vara en hel drös. Hur blir jag av med dessa?
Det bporde finnas nåt enkelt program som kan hjälpa till att avsluta onödiga processer....
Citera
2007-09-03, 08:47
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Datorn har gått fruktansvärt segt några dagar. Kollade vilka program som kördes och det visade sig vara en hel drös. Hur blir jag av med dessa?
Beror ju på vad det är för processer.

Citat:
Kollar man på t.ex firefox så finne rman att den för tillfället kräver 288998 kb, är det normalt?
Du hade möjligtvis inte aftonbladet eller annan sida med idiotmycke flash ?
Citera
2007-09-03, 08:50
Bannlyst
Citat:
Kollar man på t.ex firefox så finne rman att den för tillfället kräver 288998 kb, är det normalt?

Installerade ett litet tillägg: "Downloadhelper" till firefox och jag misstänkeratt den slöar ned en bra bit... men det finns ingen avinstallering nånstans så jag blir inte av med den...

Nej, 288 MB verkar orimligt mycket (själv ligger min firefoxminnesanvändning på 53 Mb med fyra fönster öppna)

Kolla om detta kan hjälpa något:

http://kb.mozillazine.org/Memory_Leak
Citera
2007-09-03, 09:32
Medlem
927s avatar
Citat:
Det bporde finnas nåt enkelt program som kan hjälpa till att avsluta onödiga processer....

eller oxå ser man till att dom inte startar med datorn, dom onödiga alltså
Citera
2007-09-03, 09:38
Medlem
Tanka ccleaner från www.ccleaner.com där kan du ta bort lite programnycklar som gör att de startar när datorn startar, t.ex. så kan man ta bort acrobat reader m.m. då dom är lätta att starta ifall man skulle råka på ett pdf dokument och att de inte bara ligger och käkar mitt minne då jag har 1024mb 333Mhz CL5
Citera
2007-09-03, 10:19
Moderator
Humbugs avatar
Jag lyckades ta bort det däringa tillägssprogrammet (redigerade inlägget) och då sjönk det drastiskt.

Nu är firefox nere på 41 mb och det får väl anses som mer normalt.

Citat:
Ursprungligen postat av tjaboooo
Beror ju på vad det är för processer.

Du hade möjligtvis inte aftonbladet eller annan sida med idiotmycke flash ?

Jo, jag försökte öppna aftonbladet, men det gick inte med download-programmet installerat.

Citat:
Ursprungligen postat av Daniel_021
Tanka ccleaner från www.ccleaner.com där kan du ta bort lite programnycklar som gör att de startar när datorn startar, t.ex. så kan man ta bort acrobat reader m.m. då dom är lätta att starta ifall man skulle råka på ett pdf dokument och att de inte bara ligger och käkar mitt minne då jag har 1024mb 333Mhz CL5

Det lät som något jag skulle behöva. provar det. Tack!
Citera
2007-09-03, 14:38
Medlem
project_xs avatar
Firefox (efter egna upplevelser) har en tendens att bugga loss lite när det gäller minne. En kompis FF var uppe i 800mb en gång, mina har toppat 250mb några gånger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in