2007-09-02, 19:50
Medlem
xobs avatar
tja. jag skulle spela prince of persia igår. nån minut in i introfilmen låser sig datorn, skärmen blir svart och lampan på skärmen som ska lysa grönt lyser orange. men musik fortsätter..

jahapp, tänkte jag och höll in strömbrytaren för att starta om datorn. när den startas ser jag att DELL loggan är helt i andra färger och ingenting är som det ska. bokstäverna är hullerombuller också.. när XP laddas och man ska komma till inloggningsrutan blir skärmen bäcksvart igen.

jag har startart i felsäkertläge och ominstallerat med massa olika drivrutiner till grafikkortet, inget funkar. en gång fick jag bluescreen och det stog nånting med "nv4_disp.dll har fasnat i en oändlig loop". så jag googlade på det. alla som har haft problemet verkar ha löst det genom att byta drivisar bara. men det hjälper inte för mig :/

jag har som sagt en DELL,
2gb ram
250 hdd
geforce 6800

TACK! till den som läser och tar sig tid att hjälpa mig!

EDIT: glömde tala om att jag även formaterat om datorn. kan det vara något hårdvarufel? isf vad?
Citera
2007-09-02, 21:22
Medlem
Wuzzies avatar
"nv4_disp.dll har fasnat i en oändlig loop"

Kan även vara hårdvaru-relaterat. Kolla ram-minnen samt fläktar och liknande i datorn.
Citera
2007-09-02, 21:46
Medlem
xobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wuzzie
"nv4_disp.dll har fasnat i en oändlig loop"

Kan även vara hårdvaru-relaterat. Kolla ram-minnen samt fläktar och liknande i datorn.

räcker det om jag gör ett memtest86 och kollar att fläktarna snurrar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in