2007-09-02, 17:02
Medlem
Fiskpajs avatar
Hittade för några dagar sedan 4tabletter i jackan som jag nyss köpt. 2st Paroxetin HEXAL 20mg och 2st Concerta som innehåller Metylfenidat 36mg märkta alza 36. Är jag lyckligt lottad? Paroxetin är SSRI som jag har förstått det och Metylfenidat är nära besläktat med amfetamin? finns det någon anledning att dessa piller låg tillsammans ska dem också intas tillsammans för en behaglig effekt? är inte särskillt inne på centralstimulantia. tack för svar
Citera
2007-09-02, 17:13
Medlem
KisseMjaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskpaj
Hittade för några dagar sedan 4tabletter i jackan som jag nyss köpt. 2st Paroxetin HEXAL 20mg och 2st Concerta som innehåller Metylfenidat 36mg märkta alza 36. Är jag lyckligt lottad? Paroxetin är SSRI som jag har förstått det och Metylfenidat är nära besläktat med amfetamin? finns det någon anledning att dessa piller låg tillsammans ska dem också intas tillsammans för en behaglig effekt? är inte särskillt inne på centralstimulantia. tack för svar

Nja, ingen idee att ta ssri preparat, dom känner du inget alls av. dom är bara för depressioner o dylikt

Concerta e soft, ta båda. det är ADHD medecin. funkar typ som amfetamin ja.

kolla på google om du vill veta mera om Metylfenidat..
Citera
2007-09-02, 17:31
Medlem
Fiskpajs avatar
tack, sökte runt lite på forumet och såg att man antingen kan röka lr snorta Concerta. vad rekomenderar ni? vad ger mest effekt, borde ju vara att röka det men det karnske är väldigt obehagligt lr? finns det nått användnings område för Paroxetin HEXAL alltså SSRI i rus syfte? i kombination med något annat karske?
Citera
2007-09-02, 17:42
Medlem
KisseMjaos avatar
Citat:
tack, sökte runt lite på forumet och såg att man antingen kan röka lr snorta Concerta. vad rekomenderar ni? vad ger mest effekt, borde ju vara att röka det men det karnske är väldigt obehagligt lr? finns det nått användnings område för Paroxetin HEXAL alltså SSRI i rus syfte? i kombination med något annat karske?

svälj dom bara...behöver inte ta i med hårdhandskarna direkt
Man känner av det!

Ssri kan man ta om man tagit E , men det finns inget avtändnings grejs i ssri, just den tabletten vet jag inget om, men jag har ätigt annat ssri i 5 år förut. dom tar lång tid innan man känner nått.

det är mildare avtändning på concerta än affe, men om du har nå sömntabletter eller benso eller röka så är det bra för att slippa avtändningen.

och eftersom du inte ska ha nå tjackrace så tror jag inte det blir så jobbigt, det värsta för mig är att jag inte kan somna även fast jag e trött på det. o man blir konstig i huvvet för man inte kan äta.

skäms inte för att du frågar, den som inte frågar får inget veta
Citera
2007-09-02, 17:51
Medlem
Fiskpajs avatar
tack så mkt tror jag testar att snorta 1 och ser hur det går , har av mig senare
Citera
2007-09-02, 18:01
Medlem
KisseMjaos avatar
Citat:
tack så mkt tror jag testar att snorta 1 och ser hur det går , har av mig senare

det är svårt att snorta concerta, det svider o shit och jobbigt att få ut, du borde svälja dom tycker jag om du inte testat cs förut. men det e ju upp till dig så klart,

jag bara tipsar men ja skriv sen hur det va
Citera
2007-09-02, 18:32
Medlem
Fiskpajs avatar
hur lång tid tar det innan jag märker effekt? snortat en tablett nu
Citera
2007-09-02, 21:14
Medlem
KisseMjaos avatar
Citat:
hur lång tid tar det innan jag märker effekt? snortat en tablett nu

har aldrig snortat concerta, endast ritalin. men det borde slå ganska snabbt om du snorta. innom ca 5 minuter brukar jag känna av allt cs jag snortar. ibland snabbare. svälj den andra tabletten nu
Citera
2007-09-02, 22:44
Medlem
likeithards avatar
kan inte vara allt för fräkt att snarta concerta, jag tänker då på att innehållet bildar en seg smegma vid kontakt med ytterst lite vätska.

lär m.a.o bli väldans geggit i snoken..

som självutnämd mästermissbrukare och självmedicinerare utav metylfenidat, så skall jag ge några enkla riktlinjer som är rätt enkla men samtidigt värdefulla.

ritalin - svälj (om det rör sej om depotkapslar, krossa och svälj) ritalin kan om så önskas snortas efter lite snabbt mortlande eller likn.
detta tröttnar man oftas fort på, då det bli väldigt mycket pulver (mestadels bindmedel etc) i förhållande till en rätt liten mängd åtrovärt ämne.

concerta - krossa, demolera, tugga eller motsvarande. sen svälj hela rasket och invänta det milda men trevliga ruset utav bokstavsbarnens medicin.

(joo.. jag är sådär riktigt djup och smart nurå)
Citera
2007-09-02, 23:19
Medlem
Citat:
Hur gjorde du när du krossade concertan? dom är ju stenhårda.
tycker du ska ta båda 2, det är ju en ganska låg dos.

Undrar förresten hur det kicka när du snortade det? Aldrig provat det nasalt
Citera
2007-09-02, 23:30
Medlem
TjackSprätts avatar
conserta torde vara rätt meningslöst att snorta det blir som tapetklister typ
vill man ha snabbare och bättre effekt än att tugga och svälja så skulle jag nog rekomendera att krossa (mala) dom och blanda ut i vatten å sen köra rektalt (altså upp i röven med blandningen)
men jag tror att hur du än gör med bara 2 tabletter så kan det bli svårt att känna nåt meningsfullt rus
förvänta dig inget underverk
Citera
2007-09-03, 17:52
Medlem
Fiskpajs avatar
Snortade 1 kapsel som jag krossat, tog bort själv plast liknande skalet. Visst näsan blev kladdig men det var inte så hemskt (hade gjort det till fint pulver), rökte sedan en fet min polare som också dragit i sig en concertan. har aldrig använt mig av centralstimulerande men kände mig pigg glad och kände samma sorts adrenalin kick som när man står presis vid ett högt stup (låter karske flummigt men det kändes så) sen så tappade jag hungern blev inte särskillt hungrig även fast jag hade rökt holk, så sammanfattningsvis rätt fint
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in