2007-09-02, 13:48
Medlem
Nån som kan PM:a ett tips om nån bra online store.
(doxyferm) helst, men går bra med andra märken med.

Åkt på bihåleinflamation igen och vill inte åka till sjukan, och få den där jävla slangen instucken i snoken igen.
Citera
2007-09-02, 20:22
Medlem
Puffs avatar
Sluta leka doktor. Det är ju såna som du som behandlar fel diagnos med fel medicin som ser till att alla bakterier blir resistenta så att vi inte kan behandla någon infektion alls om några år. Gå till din vårdcentral istället, få en riktig diagnos och rätt medicin.
Citera
2008-07-08, 19:46
Bannlyst
Antibiotika online

Jag vill ocksa garna ha tips pa vart jag kan köpa antibiotika online. Jag är diagnostiserad och ordinerad detta fast i Tyskland där det är dyrt att handla pa apotek. Nagra tips. Läkemedeln ifraga är klaritromycin (klacid), metronidayol (flagyl) etc.
Citera
2008-07-08, 19:49
Medlem
Euapoteket ska det finnas på har jag för mig.

Mvh
Citera
2008-07-09, 18:34
Medlem
knut_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hammarslag

Åkt på bihåleinflamation igen och vill inte åka till sjukan, och få den där jävla slangen instucken i snoken igen.

Nämen, vaffan, åk in till sjukan och säg att du inte vill vara med om "slangen" då!!! Behövs knappast för att diagnosticera bihåleinflammation, som f ö vanligen inte behandlas med doxyferm.
Citera
2008-07-09, 19:57
Medlem
Eckedos avatar
Man skall ha jäkligt bra koll på vad man har, vilken bakterietyp det är och vilka antibiotika som är bra mot vilka sorters bakterier för att självbehandla med antibiotika. I bästa fall blir det rätt, men det kan orsaka antibiotikaorsakad diarré (clostridium difficile infektion) som är jäkligt svår att få bukt med, det kan orsaka att dina nosokomiala bakterier (de du lever med normalt sett) blir resistenta mot olika antibiotika, vilket är rent ut sagt skitdåligt om du senare i livet skulle åka på en svår lunginflammation eller sepsis (blodförgiftning) då kanske inte antibiotika biter på de rackarna.

Kort sagt: Självbehandla INTE med antibiotika, och ta INTE antibiotika om du inte absolut måste!

PS. Anledningen till "slangen" är att antibiotika man tar i tablettform inte kommer åt särskilt bra i bihålorna eftersom de är just hålor. Då behövs det ibland att man sköljer rent ordentligt för att minska på bakteriebördan innan man framgångsrikt kan behandla med antibiotika.
Citera
2008-07-09, 21:46
Medlem
knut_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eckedo

PS. Anledningen till "slangen" är att antibiotika man tar i tablettform inte kommer åt särskilt bra i bihålorna eftersom de är just hålor. Då behövs det ibland att man sköljer rent ordentligt för att minska på bakteriebördan innan man framgångsrikt kan behandla med antibiotika.

(Ah,antog att "slangen" innebar att fiberskopet användes diagnostiskt av outgrundlig orsak.)
Vad gäller patienter som egendiagnosticerar sin bihåleinflammation är min erfarenhet att bakteriell infektion sällan föreligger utan de drabbade tillfrisknar oftast med avsvällande behandling. Vid okomplicerad bakteriell sinuit emellertid ges inte bredspektrumantibiotika, utan kåvepenin, vilket tar de vanligt förekommande bakterierna i luftvägarna. Vid terapisvikt bytes till antibiotika med något bredare spektrum, dock ej tetracyklinpreparat såsom doxyferm. Parallellt ges avsvällande behandling.
Om du med "slangen" menade spolnning av bihålorna, så görs inte detta i första hand om inte specifik orsak föreligger och om det görs kan det i så fall inte ersättas av antibiotika.
Citera
2008-07-09, 22:22
Medlem
Eckedos avatar
Ah, jag antog att "slangen" var spolningsslangen. Det kanske är fiberskopet (fast i min värld är ett sånt inte en "slang").
Citera
2008-07-09, 23:37
Medlem
jockelos avatar
Jag har inte tagit antibiotika någon gång i hela mitt liv. Då har jag ändå haft bihåleinflammation 4-5 gånger. Spara det tills då du verkligen behöver det istället.
Citera
2008-07-09, 23:47
Medlem
swedems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hammarslag

Fråga läkaren om du kan få Rinexin istället. Brukar funka mycket bra vid bihåleinflammationer....
Citera
2008-07-10, 00:20
Medlem
jockelos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedem
Fråga läkaren om du kan få Rinexin istället. Brukar funka mycket bra vid bihåleinflammationer....

Dom har slutat med Rinaxin. Numer får man någon special-nässpray utskriven som fungerar precis lika bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in