Citat:
Ursprungligen postat av rasus
okej, Tack för alla svar. Jag som inte har stor kunskap om bilar o.s.v tänker att jag vill vara snäll emot bilen och ta hand om den. Sen så blir man lurad av vissa produkter. Finns det nån sida eller tillverkare som bara har produkter som är bra (Läs nödvändiga)för bilen?
Mvh
Med lite tur står det inte bara "Vänd dig till auktoriserad mekaniker" som svar på allt i bilens intruktionsbok. Kan i alla fall vara värt att kolla den. Några rekommendationer borde den ju innehålla.
Men annars är det nog mest sunt förnuft som gäller. Byt olja med regelbundna intervaller, och köp inte den billigaste oljan då. Kosta på bilen en kvart ibland och tvätta motorrummet. Följ tillverkarens rekommendationer. Och så vidare.
Och framförallt, vet att detta är svårt, men buskör inte mer än nödvändigt :>
Sånadär mirakelmedel ger jag inte mycket för i alla fall. Likställer det med såndär skit som hälsokostbutikerna säljer som ska göra en i princip immun mot allt vad förkylningar heter, öka ens prestationsförmåga med 50%, och på kuppen göra en till nån slags sexatlet. I bästa fall gör det ingen skada, och i vilket fall som helst är det svindyrt.