2007-09-02, 00:25
Medlem
ingenios avatar
Min externa 250-gigs hårddisk ramlade nyligen i golvet p.g.a. att USB-kabeljäveln var för kort (den stod på ett bord bredvid min laptop och följde med när jag stängde ihop den senare.) Nu är den "död" i den bemärkelsen att den visserligen lyser när man slår på den men det sker ingen autoladdning och den kommer inte upp i Windows.

HD:n fick alltså en "hjärnskakning."

Nu undrar jag: Finns det något som man kan göra i ett sådant här läge för att komma åt informationen på den eller är det kört för all framtid? Observera att nu menar jag inte att jag vill kontakta något av de svindyra företag som hjälper en att komma åt infon på hårddiskar vid brandkatastrofer och sådant. Jag menar om det går att göra någonting själv, som "hemanvändare."
Citera
2007-09-02, 00:30
Avslutad
Först bör du nog prova att stoppa in hd-n internt för o se om den ev fungerar, om du inte gjort det redan. Kan ju vara själva kontrollerkoret i den externa som pajjat. Har du riktigt tur så fungerar den om du testar den internt. Annars så vette fan vad du ska göra.
Citera
2007-09-02, 00:35
Medlem
tjaboooos avatar
Långskott men kanske bara är nån sladd som lossnat internt.
Citera
2007-09-02, 00:46
Medlem
Jag vet att du skrev "Observera att nu menar jag inte att jag vill kontakta något av de svindyra företag", dock är Ibas inte så dyra för privatpersoner längre. 1 700 är ganska ok tycker jag. Om det nu är något viktigt och inte bara massa warez.

http://www.ibas.se/datarekonstruktion/data-recovery-clinic
Citera
2007-09-02, 00:57
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanix
...
Lät rätt överkomligt specielt med tanke på detta.
I de fall filerna inte går att rädda, betalar kunden ingenting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in