Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-09-01, 14:25
Medlem
Feetings avatar
Oj oj vilken tabbe.

Jag har aldrig brytt mig om att skapa en egen användare på min egen dator, med andra ord har jag kör på default användaren "Systemadministratör".

Nu till mitt problem.

Igår skulle jag skapa en anvädare åt min flickvän på denna dator. Till min förvåning kunde jag bara välja Administratör och inte begränsad användare, men jag brydde mig inte så mycket om det och skapade användaren.

Men sedan när jag loggade ut fån min "default" så försvann den, totalt!:whoco5:

Någon som har något bra tips på vad man kan göra för att återställa skiten?

Tack på förhand
Citera
2007-09-01, 15:12
Medlem
Feetings avatar
snälla kan nån hjälpa mig?
Citera
2007-09-01, 15:30
Medlem
Afrokamels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feeting
Oj oj vilken tabbe.

Men sedan när jag loggade ut fån min "default" så försvann den, totalt!

Tack på förhand

Vad försvann ? din default användare eller din flickväns använmdare ? du kan testa systemåterställning.
Citera
2007-09-01, 15:44
Medlem
Feetings avatar
det var defaulten som försvann. suger totalt.

det är så att jag inte har några sånna återställningspunkter eller va det kallas.
Citera
2007-09-01, 15:55
Medlem
Afrokamels avatar
Citat:
det var defaulten som försvann. suger totalt.

det är så att jag inte har några sånna återställningspunkter eller va det kallas.

Ok så det finns inga admin-konton på datorn nu ?
Citera
2007-09-01, 16:01
Medlem
Feetings avatar
Jo eh. Hennes konto "tog över" eller vad man ska säga..

Alla filer jag hade i mina dokument och sånt är kvar.. men själva användaren är försvunnen.. Så det är henne sanvändare som är admin nu.

Men som sag. mina dokumen och sånt finns kvar i "documents and settings" mappen under C:...

Men alla program jag kör har inteställningarna försvunnit ifrån..
Citera
2007-09-01, 16:03
Medlem
Afrokamels avatar
Citat:
Jo eh. Hennes konto "tog över" eller vad man ska säga..

Alla filer jag hade i mina dokument och sånt är kvar.. men själva användaren är försvunnen.. Så det är henne sanvändare som är admin nu.

Men som sag. mina dokumen och sånt finns kvar i "documents and settings" mappen under C:...

Men alla program jag kör har inteställningarna försvunnit ifrån..

Ok, testa att skapa ett nytt admin account från hennes account med samma namn som ditt tidigare acc,så får du samma acc namn iaf :P. det kommer då skapas en ny mapp i documents and settings och då tar du bort den nya mappen och ersätter den gamlas namn med namnet på den nya mappens namn, den som du tog bort Bör funka.
Citera
2007-09-01, 16:08
Medlem
Feetings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afrokamel
Ok, testa att skapa ett nytt admin account från hennes account med samma namn som ditt tidigare acc,så får du samma acc namn iaf :P. det kommer då skapas en ny mapp i documents and settings och då tar du bort den nya mappen och ersätter den gamlas namn med namnet på den nya mappens namn, den som du tog bort Bör funka.

Tack!!! ska testa genast!
Citera
2007-09-01, 16:09
Medlem
Feetings avatar
bummer.. gick inte.. den säger att det redan finns ett sånt konto
Citera
2007-09-01, 16:12
Medlem
Afrokamels avatar
Citat:
bummer.. gick inte.. den säger att det redan finns ett sånt konto

Ah ok, då skulle jag föreslå en formatering och reinstall av xp då något verkar vara fel. Du kan alltid sätta i din win xp skiva medans windows är igång och ta repair, då finns alla filer kvar men windows installeras om.
Citera
2007-09-01, 16:19
Medlem
Feetings avatar
okay tack så mycket för hjälpen!
Citera
2007-09-01, 16:53
Medlem
Joppizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afrokamel
Ah ok, då skulle jag föreslå en formatering och reinstall av xp då något verkar vara fel. Du kan alltid sätta i din win xp skiva medans windows är igång och ta repair, då finns alla filer kvar men windows installeras om.

Va?

Så har det alltid varit för mig, på flera datorer. "Administratör" syns bara tills man har skapat ett eget administratör-konto, efter vilket man kan börja skapa begränsade konton.

Har för mig man kan logga in med Administratör om du startar datorn i felsäkert läge, eller om du trycker ctrl-alt-delete två gånger vid login-rutan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in