2007-09-01, 13:56
Medlem
elelitos avatar
Hej! Min dator jag bestllde kom i veckan (bestlld i delar och ihopsatt + installation av ett fretag) med Vista Premium.

Hrddisken ligger p 320GB, eller 298GB som det str i "Datorn". Problemet r att jag uppfattar det som att utrymme frsvinner?
tex i torsdags hade jag 217GB ledigt, tankade 2-3 GB. Igr var det nere vid 207GB och idag 201GB, pbrjade en dvd-r nedladdning i torsdags och sen dess har jag inte laddat ner ntt, allts ska vl inget utrymme ha tagits eftersom ISO filen skapades genast?

Mappen dr allt jag laddat ner som inte r frdigt / seedas har storleken 4.37GB (har en extern fr filmer,program) och Musik mappen 21.7GB.

Anvnder AVG - free edition och windows brandvggen.
Fljande program r installerade:

Utorrent
Adobe Reader 8
Drivrutiner och program fr mitt grafikkort (Ati's catalyst center m.m)
DAEMON Tools
ImgBurn
fddshow
Itunes
Logitech (drivrutiner och programvara fr g15)
Razer
Quicktime
Winrar
Mplayer
Msn

och tre spel:

WoW
Stalker
Age of Empires 3

+ windows frinstallerade program och uppdateringar.

Det ger att alla program har 72 GB storlek eftersom 26GB r "musik/film"
Har gjort diskdefragmenteran och diskrensning, fr att kolla hur mycket jag kan f bort drifrn. Men det verkar ju som att det bara blir mer n mindre

Har avinstallerat: Nero, VLC, DivX och ntt till program, och tagit bort alla synliga filer i "Program"

Ass jag r helt borta, vad kan problem vara? det r lite frustrerande att inte allt r som nskas nr datorn bara r 5 dagar gammal, och att jag p den tiden skulle satt in program fr 71GB r ju absurt!

r enda utvgen formatering och ominstallation av vista? (har oem version) har bara anvnt recovery cd p xp (formatering=) 2 gnger tidigare. r det nn skillnad? har hrt att vistas installation gr snabbare iaf

r det ntt mer ni behver veta s posta, har en WD hrddisk och moderkortet heter P5K SE.

Tack p frhand
Citera
2007-09-01, 14:25
Medlem
Paradox^s avatar
Jag har sjlv en 320GB disk i vista och jag ser ocks bara 298GB. Problemet ligger inte i Vista utan hos tillverkarna. Operativsystem rknar att 1024Mb r 1Gb men inte tillverkarna. De rknar att 1000mb r 1Gb vilket ger en strre siffra och frvirra fr konsumenterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in