2007-09-08, 13:32
Medlem
Allan Akbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallevink
Jo, det var ju jag som berättade en otrolig lumparhistoria.
<gääääsp>

Inte nog med att du är dum och okunnig, du är envis också. Ingen bra kombination....

EOD.
Citera
2007-09-08, 14:55
Medlem
Baisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allan Akbar
När jag gjorde lumpen var det en kille som fick spel när han supit så vi låste in honom på ett logement. Han tog då en kpist som fanns där, laddade med lösplugg och skarpskjutningspipa och stack ut pipan på kpisten genom den stora springan under dörren och drog iväg ett fullt magasin i en svepande rörelse. Putsen och en del av teglet på väggen på andra sidan korridoren rök och vi (jag plus en till) som stod utanför dörren räddade fötterna genom att som en ren reflex hoppa upp i luften när skotten passerade under oss. Hade vi inte gjort det hade vi suttit i rullstol idag.

I väggen på andra sidan korridoren var det en cirka fem centimeter djup ränna där skotten träffat.

Så underskatta inte kraften i lösplugg...

Var gjorde du lumpen?
Citera
2007-09-08, 15:05
Medlem
Allan Akbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baiser
Var gjorde du lumpen?
Det tänker jag inte tala om.
Citera
2007-09-08, 15:37
Medlem
dabbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Det skulle nog mer än "bara svida" lite...

Prova lite "fullrejs" på din Ingram också, när du ändå håller på.

Har ingen Ingram.

dabb
Citera
2007-09-08, 20:37
Medlem
dabbs avatar
Har provat och det funka halvbra med en halvsliten rekylfjäder.
Jag stoppa i en ny rekylfjäder och då gick det inte så bra.
Så om man har en k-pist med en sliten rekylfjäder så funkar det rätt bra men man kommer troligtvis att få några eldavbrott/magg.

dabb
Citera
2007-09-09, 15:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sinologen
En kille i vår pluton sköt lite automateld med AK5 mot ett träd med lösplugg. Vilket så småningom slutade med att han inte fick behålla sin AK5:a. Men visst gick det.

Alltså jag fattar inte, lösskjutningsanordningen gör väl att pipan är helt stängd framtill? "Öppningarna" finns bara genom hålen på sidan, vad är det som ska flyga ut och träffa saker och ting som folk snackar om här?

Är säkert helt ute o cyklar
Citera
2007-09-09, 18:28
Medlem
Allan Akbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av balders_balle
Alltså jag fattar inte, lösskjutningsanordningen gör väl att pipan är helt stängd framtill? "Öppningarna" finns bara genom hålen på sidan, vad är det som ska flyga ut och träffa saker och ting som folk snackar om här?

Är säkert helt ute o cyklar
Det som diskuteras är att skjuta lösplugg UTAN att ha någon lösskjutningsanordning monterad. Givetvis....
Citera
2007-09-15, 11:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Allan Akbar
Det som diskuteras är att skjuta lösplugg UTAN att ha någon lösskjutningsanordning monterad. Givetvis....

lol, såklart! sry
Citera
2007-09-16, 23:13
Medlem
ZätaGustavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svengöran
Inte ens den gamla kammarammunitionen med en plastkula med en liten stålkula i toppen laddar om i en vanlig pistol....... Att lösplugg skulle göra det känns ganska overkligt........

I pistol 88b går det bra i cirka 60 procent av fallen.

Källa: egen empiri
Citera
2007-09-17, 04:11
Medlem
Ljudkorts avatar
Har för mig att man inte fick skjuta vanlig lösplugg med pistol 88 för att den inte höll för det eller nåt i den stilen.
Citera
2007-09-17, 09:03
Medlem
ZätaGustavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ljudkort
Har för mig att man inte fick skjuta vanlig lösplugg med pistol 88 för att den inte höll för det eller nåt i den stilen.

Enligt SÄKI får du inte använda lösplugg i pistolen men det beror ju på att det inte finns någon lösskjutningsanordning till vapnet.

Men man kan skjuta lösplugg i pistolen. Ett tips är dock att inte använda pistolen med lösplugg inomhus som erättning för en salutkanon i samband med nyårsaftnar eller liknande.

/Zäta
Citera
2007-09-17, 20:38
Medlem
taskerwatkinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZätaGustav
Ett tips är dock att inte använda pistolen med lösplugg inomhus som erättning för en salutkanon i samband med nyårsaftnar eller liknande. /Zäta

Hö, hö... Bevittnade i min ungdom hur lösplugg sprutade på en lillejul. Hörde efteråt att en sådan där plysch-/sammetsgardin gått till de sälla jaktmarkerna på kuppen. Festligt värre.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in