Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2007-09-02, 15:11
Medlem
Moshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurram
Ja, det beror på att ägaren av största tillverkaren av senap (Heinze) i USA slutade förhandla med Mcdonalds ägare under en golfrunda någon gång på 70-talet.

källa:
www.mcdonalds.com/whywedontusemustard
Men det är väl Heinze Ketchup dom använder?
Citera
2007-09-02, 16:07
Medlem
mws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosh
Men det är väl Heinze Ketchup dom använder?

Nej, det är Burgerking som använder Heinze ketchup !
Citera
2007-09-02, 16:40
Medlem
Moshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mw
Nej, det är Burgerking som använder Heinze ketchup !
Hm, kanske är så, men vad använder mickey då?
Citera
2007-09-10, 22:05
Medlem
gurrhimselfs avatar
McDonalds tillverkar sin egen ketchup och senap. De flesta hamburgerkedjor har väl inte senap på sina hamburgare...?
Citera
2007-09-11, 01:27
Medlem
woofers avatar
Jag har för mig att det ligger till som följer, McD har ett eget recept på ketchup och senap som sedan någon lokal producent följer och tillverkar.
I sverige så har jag för mig att det är felix som gör McD´s ketchup, vem som gör senapen kommer jag dock inte ihåg. Skulle dock gissa på att det är McCormick som gör senapen.

Om man är trevlig och ber snällt så hämtar jag alltid en liten kopp med senap från köket till dom gäster som vill ha. Dom som drygar sig får antingen betala eller så får dom ingen senap alls om dom är otrevliga. Som vanligt, att vara trevlig lönar sig alltid Detta är dock ingen nationell policy så det skiljer sig mellan olika restauranger. Det finns ju även en senapsdipp att köpa för dom som vill. Det är en av nuggetssåserna. Den är dock inte ren senap utan någon uppsötad version.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in