2007-08-31, 22:39
Bannlyst
Vad är det till synes slöaste du sett som man kan göra på heltid?

Det senaste slöa jag såg var häktesvakter i tingsrätten, innan dess Spärrvakt för Pendeltåg, men båda dessa har fart ibland, vakterna i häktet och spärren i rusning.Slöare jobb?
Citera
2007-08-31, 22:43
Medlem
Sumprunkare
Citera
2007-08-31, 22:44
Medlem
Ta en titt i boken '100 Bullshit Jobs... & How to Get Them' finns en del där
Citera
2007-08-31, 22:46
Bannlyst
Receptionisten på mitt gym!

Man t.o.m drar kortet själv i en läsare när man kommer och ska träna.

Hon sitter och filar naglarna, löser korsord eller pratar i mobilen.

I bland orkar hon med en halvdan nickning men sjunker snabbt ihop och fortsätter med dagdrömmeriet.

Guldjobb för den arbetsskygge.
Citera
2007-08-31, 22:49
Bannlyst
Jag tänkte mer på jobb det finns gott om och vi alla kan få
Citera
2007-08-31, 22:50
Medlem
tjaboooos avatar
Skulle börja 07.15 men kom oftast inrullandes 07.45 då båten gick.
Åkte ut till en ö ute i skärgårn och började med frukost.
Runt niotiden gick man ut och arbetade fram till 12 då man käkade lunch.
Sen gick man ut en stund igen och arbetade och 14.15 gick man in och gjorde sej iordning för att ta båten 14.45 hem.
15.00 åkte man oftast hem.

Regnade de så hände de att man stannade inne och tittade på tv eller tog en tupplur i nån av dom 300 sängarna.

Det bästa av allt var att han som betalade för att man skulle va ute på ön klappa en på axeln och sa bra jobbat, vissa perioder betalade han även lunch och frukost.

Är det klart bästa arbetet jag någonsin haft, jobba mitt ute i skärgårn är helt underbart sommartid och att slippa stressen gjorde inte saken sämre.
Var väl inte fullt så trevligt vintertid när de storma och blåste.

Arbetsuppgifterna va gräsklippning, skogsröjning, dra nya joggingbanor och lite alltiallo.

Finns nog inte såmycke som är slöare än så här
Citera
2007-08-31, 23:02
Medlem
grens avatar
Jag har en kompis som beskrev ett schysst jobb. Han satt på ett sågverk och tittade på tiotalet skärmar. När en stock eller så hamnade fel på något band, så sprang han ut och fixade till det. Det brukade hända någon gång varannan timme. Det enda "tråkiga" är att man måste vara uppmärksam hela tiden.

Lastbilschaffis tycker jag verkar glassigt, men långtråkigt. Lastbilarna är väl spärrade till någon hastighet (80 km/h?) och även om de har scheman att följa, så kan de inte köra snabbare än så. Det går ju inte att trolla fram dem tidigare.
Citera
2007-08-31, 23:21
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gren
Jag har en kompis som beskrev ett schysst jobb. Han satt på ett sågverk och tittade på tiotalet skärmar. När en stock eller så hamnade fel på något band, så sprang han ut och fixade till det. Det brukade hända någon gång varannan timme. Det enda "tråkiga" är att man måste vara uppmärksam hela tiden.

Lastbilschaffis tycker jag verkar glassigt, men långtråkigt. Lastbilarna är väl spärrade till någon hastighet (80 km/h?) och även om de har scheman att följa, så kan de inte köra snabbare än så. Det går ju inte att trolla fram dem tidigare.

Ledsen, ifall du inte kör en sjöcontainer måste du lossa och lasta = skit.
Citera
2007-08-31, 23:43
Medlem
Lostkids avatar
IT tekniker på nåt ställe som hyr in andra tekniker för att fixa biffen. Dom står nog mest och hmm:ar och ser bekymrade ut, mycket slappt.
Citera
2007-08-31, 23:56
Medlem
Någon slags övervakare av system. Kan inte komma på något speciellt, men på någon fabrik där allt sköts via datorer/maskiner och man endast behöver anstränga sig om något går fel.
Citera
2007-09-01, 00:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dr. Mabutu
Jag tänkte mer på jobb det finns gott om och vi alla kan få
.
Ok, håll i dig nu:

Vakter - som du nämnde i första inlägget.

Vet inte om det anses vara tvångskommendering eller något eftertraktat men att sitta i en kur vid grindarna på typ Sandvik, ASSEA eller Sthlm Energi och glo på alla bilar som åker in och ut.

På arbetsförmedlingarna/socialkontoren finns det vakter som ska upprätthålla ordningen.
Dom sitter mest på en stol och försöker göra så lite som möjligt - på sin höjd resa sig dra upp, byxorna till naveln och med myndig min spana ut över omgivningen.
I bland kan dom under ljudliga protester mellan fikarasterna hjälpa en överarbetad kontorist att kopiera några papper.
Citera
2007-09-01, 00:47
Medlem
Funcadelics avatar
Här kan du nog hitta en del, även om TS sökte 50% jobb.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in