2007-08-31, 16:09
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Mitt moderkort(Asus P5N-E SLI) i/o panel passar inte i Hålen bak på ANTEC P180B's chassi. Dom är utskurna i chassit men moderkortets i/o panel passar egentligen bara det att moderkortet är för långt så kortet inte går att få längre ner pga den nedre kammaren där nätagget sitter.
Citera
2007-08-31, 20:42
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Alltså skall jag såga bort den där metallgrejen bak på chassit som är utskurna efter kontaktuttagen alltså moderkortets I/o panelform. I/o kontakterna passar inte chassit men den där metallplattan skall vara där och om jag tart bort den så blir det en öppning in i lådan som jag inte skulle tro är så bra.

Kanske beskriver lite konstigt.
Citera
2007-08-31, 20:50
Medlem
Spikeys avatar
Båda är gjorda enligt ATX-standard, ska passa. Dubbelkollat att allt är riktigt monterat?
Citera
2007-08-31, 20:52
Medlem
Spikeys avatar
..För du har väl tagit bort i/o-plåten som följer med chassit och tryckt dit den som följer med moderkortet hoppas jag?
Citera
2007-08-31, 21:01
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spikey
..För du har väl tagit bort i/o-plåten som följer med chassit och tryckt dit den som följer med moderkortet hoppas jag?

Haha man skall tänka först innan man ställer massa frågor.(Hittade den som skall vara till lådan och tog bort den som var där innan) Ett problem är att jag är alldeles för försiktig med grejor när jag meckar och försökte taga bort den men det ville sig inte så jag antog att skiten skulle vara där och kom på nu när du sa det att jag fick ju med en sådan med moderkortet.

Aja Du löste problemet iaf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in