2007-08-30, 23:19
Medlem
Domedagens avatar
Denna klassiska matratt skulle jag vilja veta mer om...

jag vet att det e ost i.. men galler det bade kyckling o gris??

maste det vara en speciell ost?

hur tillagar man detta?
Citera
2007-08-30, 23:25
Medlem
Ehm.. Cordon Bleu är ett allmänt namn för en grupp köksskolor, men jag antar att du syftar på schnitzelvarianten.....

... Vilket då skulle innebära att köttet helst skall vara kalvinnanlår. Kvalifikationen är att den innehåller en skiva ost och en skiva skinka av någon typ. Har ingen aning om någon speciell ost krävs, men schweizerschnitzel som är något liknande, brukar ha edam eller Emmenthal i sig.
Citera
2007-08-30, 23:34
Medlem
Domedagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheexo
Ehm.. Cordon Bleu är ett allmänt namn för en grupp köksskolor, men jag antar att du syftar på schnitzelvarianten.....

... Vilket då skulle innebära att köttet helst skall vara kalvinnanlår. Kvalifikationen är att den innehåller en skiva ost och en skiva skinka av någon typ. Har ingen aning om någon speciell ost krävs, men schweizerschnitzel som är något liknande, brukar ha edam eller Emmenthal i sig.

Fan later ju gott som fan.. sa man delar schnitzeln o lagger ost o skinka i mitten som en burgare?

jag har sett restauranger som saljer chicken cordon bleu...

igar bestallde jag tenderloin steak stuffed with cheese and ham..
Da va kottet ihoprullat som en korv med ost o skinka i...
Gott som faaaaan....

Det va antagligen inte original variante da dom hade cordon bleu pa menun. men jag vagade inte prova.. vill ju veta vad det e forst..
Citera
2007-08-30, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Domedagen
Fan later ju gott som fan.. sa man delar schnitzeln o lagger ost o skinka i mitten som en burgare?.

Varierar. Man kan vika en extra platt snitzchel på mitten och lägga sakerna därimellan, eller så skär man en ficka i köttets sida.

Citat:
Ursprungligen postat av Domedagen
jag har sett restauranger som saljer chicken cordon bleu...

Jo, det är väl ett såntdära missfoster som blivit allmänt accepterat, t.ex Korv Stroganoff.
Citera
2007-08-31, 01:19
Medlem
Domedagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheexo
Varierar. Man kan vika en extra platt snitzchel på mitten och lägga sakerna därimellan, eller så skär man en ficka i köttets sida.

Jo, det är väl ett såntdära missfoster som blivit allmänt accepterat, t.ex Korv Stroganoff.

Jag e inte bra pa kottprodukter overhuvud taget. har skapat en anna trad om detta.

Kalv schnitschel finns i kottdisken??
eller ska jag vara lat o tjacka en panerad wienerschnitzel o stuffa in prylarna i?

Att dubbelvika tycker jag later mest praktiskt.. men platta ut dvs banka kottet forst..

Tack for ditt talamod... hoppas det kommer mer tips.. kanske lite recept med vad man ska ha for tillbehor och vad mer man kan trycka in i kottet...

Jag e inget troll.. jag e bara extremt okunnig inom kott
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in