Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-08-30, 11:25
Medlem
Körde ett program som hette Xstrimmer, utan backup, och efter det så vägrade iTunes och DVD-spelaren att starta. Laddade ner iTunes igen men DVD-spelaren går inte att installera med uppdateraren från Apple, meddelar att jag har en nyare version på disken och att rensa i program- och i preferencemappen hjälpte inte. På Tigerskivan så verkar det som att jag måste installera om 10.4 för att in DVD-spelaren. Kan jag packa upp installationsskivan på något sätt eller måste jag vänta på Leoparden.
Citera
2007-08-30, 15:07
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fafnyr
Körde ett program som hette Xstrimmer, utan backup, och efter det så vägrade iTunes och DVD-spelaren att starta. Laddade ner iTunes igen men DVD-spelaren går inte att installera med uppdateraren från Apple, meddelar att jag har en nyare version på disken och att rensa i program- och i preferencemappen hjälpte inte. På Tigerskivan så verkar det som att jag måste installera om 10.4 för att in DVD-spelaren. Kan jag packa upp installationsskivan på något sätt eller måste jag vänta på Leoparden.

Sitter inte vid en Mac just nu, så får gå på minnet.

Det du gör är följande:

Ta bort DVD spelar receipts (Detta är filer som säger åt systemet att XX.XX version är installerad och låter dig inte installera en äldre.) Dessa hittar du här:

/Library/Receipts/

Dra System Essentials till skrivbordet.

Testa och kör Program uppdatering efter detta.
Om inte det funkar, installera DVD Spelaren från Mac OS X skivan (Som du efterfrågade ovan)

Det program paketet hittar du:

Öppna Mac OS X Skivan
/System/Installation/Packages/
Dubbelklicka på SystemEssentials.pkg om jag inte missminner mig.

Se om det funkar, DVD Spelaren har ingen egen installation (Custom Install Fil), men detta kan funka
Citera
2007-08-30, 16:05
Medlem
Runt 42%

Tack för svaret. Tyvärr hittar jag ingen fil i någon av receiptsmapparna som liknar något med DVD. Vid försök med installation av pakeet på Tigerskvan så kom jag upp i runt 42 % innan installeraren meddelade att det blev fel och avbröt installationen. Ännu en anledning att köpa Leoparden
Citera
2007-08-30, 20:47
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fafnyr
Tack för svaret. Tyvärr hittar jag ingen fil i någon av receiptsmapparna som liknar något med DVD. Vid försök med installation av pakeet på Tigerskvan så kom jag upp i runt 42 % innan installeraren meddelade att det blev fel och avbröt installationen. Ännu en anledning att köpa Leoparden
Gör en Archive and Install

Preserve user and network settings

Det lägger om systemet (du kommer behöva uppdatera efteråt igen) men en ny system mapp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in