2007-08-29, 11:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av supersmurfigt
Har flickvän sen några månader tillbaka. Nu har en av hennes barndomsvänner flyttat till vår stad, men har inte ordnat boende ännu. Han bor tills vidare hos henne i hennes etta, har t.o.m. adressändrat till hennes adress.

Tjejen har känt den här killen sen över tio år tillbaka. Det har aldrig hänt något mellan dem (säger hon) och jag har träffat killen en gång. Verkade lite mesig men schysst, svårt att säga. Under tiden han bor hos henne delar de säng (160cm) eftersom tjejen inte tycker att han ska behöva sova på soffan under så lång tid, vilket han gjort tidigare när han vart på besök. Jag har erbjudit mig att låna ut luftmadrass men tjejen vill inte lyssna på det örat överhuvudtaget, utan säger åt mig att gilla läget.

Följande stör jag mig på:

1. Varför måste de dela säng? Det finns andra alternativ, men det vill tjejen inte ens diskutera.
2. Under tiden han bor hos henne har hon mycket mindre tid för oss. När han inte är här träffas vi ofta, nu max en gång per vecka. Hon är allmänt mycket sämre på att höra av sig också.
3. Han har adressändrat till hennes adress och hon verkar helt ointresserad av ifall han söker ny bostad. Har frågat henne och hon säger att hon inte vet, nästan irriterad på att jag ens kommer på tanken.

Till saken hör två parenteser:
1. Hon har strulat med en annan kille tidigare i förhållandet. Efter mycket tjafs släppte vi det och har haft det bra sen dess.
2. En tjejbekant till mig kom på besök till stan och frågade om hon fick sova på min soffa. Jag har tidigare vart småsugen på henne men inte nu längre, och absolut inte när jag har min flickvän. Min flickvän blev helt förstörd under de 3 nätter som tjejbekantingen sov på min soffa, i ett annat rum. Svartsjuk nånting, bitska kommentarer och mådde dåligt. Det slutade med att jag umgicks nästan hela tiden med flickvännen för att hon skulle känna sig OK, och dissade helt min tjejbekanting.

Jag tycker inte att det är OK att min flickvän delar säng med en annan kille på obestämd tid, och samtidigt prioriterar honom före vårt förhållande. Jag försöker framföra det här men får bara irriterade svar och "gilla läget"-vibbar. Jag tänker inte acceptera det men vetefan vad jag ska göra. Hur skulle ni gjort? Dumpa är enklare sagt än gjort, jag vill ju behålla min tjej men få henne att fatta att hon inte kan hålla på så här.

Men snälla du det kan du bara inte gå med på!!!!!
Hur tror de hamna i sängen första gången!!!!!
Och så har hon varit en hora mot dig tidigare.
Mitt råd knulla hennes bästa vän och be horan dra åt helvete.
2007-08-29, 11:40
Medlem
Freedom Fighters avatar
Jag tycker du ska ta upp det faktum att hon blev helt bananas när du skulle ha en bekant sovandes (i soffan) i tre dagar hos dig, och sätta det i relation till den här snubben som sover i hennes säng och tom har gjort adressändring (wtf!)
2007-08-29, 11:43
Medlem
Pjäxs avatar
Vänta nu. Var det inte du som råkade ut för att tjejen var otrogen med en gammal bekant, i en annan tråd? Är det samma tjej fortfarande?

Oavsett det (eller kanske i synnerhet om det är det) så luktar den här soppan ruttet. Känslan säger att det är nåt på gång där. Och vem skulle vid sina sinnens fulla bruk för övrigt sova med en annan kille, speciellt om ens pojkvän opponerade sig?

Frågar du mig så har dom troligtvis nåt på gång, och du blir helt överkörd här.

EDIT: Såg Charmas inlägg nu... minns den tråden som sagt. Du kan inte ha det såhär. Lägg ner och hitta en riktig tjej istället.
2007-08-29, 11:46
Medlem
LéKrisss avatar
Vaffan, jag sov på en soffa i åtta månader en gång. I och för sig en skön soffa att sova i, men ändå, så jävla farligt är det inte.
Själv kör jag stenhårt efter principen att känner jag att jag har svårt att lita på den jag är tillsammans med gör jag slut. Livet är för kort för att gå runt och oroa sig i onödan och det finns alltid fler tjejer. En del är riktigt trevliga.
2007-08-29, 11:47
Medlem
Tandkolls avatar
Smurfen..

Jag har varit i en liknande situation fast tvärtom. När min lägenhet genomgick stambyte så bodde jag hemifrån under flera veckor, några av dessa veckor spenderade jag hemma hos en tjejkompis som jag känt länge. Självklart blev hennes kille jävligt sned på att jag bodde där, vilket gjorde henne upprörd, vilket gav mig ett guldläge till att få ligga, vilket också hände, flera gånger.

Om din tjej vill ställa upp så kan hon väl låna ut sin lägenhet till honom och bo hemma hos dig under tiden? Jag känner inte en enda (hetero)kille som delar säng med en tjej utan att försöka ligga med henne.
2007-08-29, 11:55
Medlem
caran672s avatar
(har inte läst hela tråden)
Jag tycker du gör helt rätt som ventilierar frågan. Du tycker uppenbarligen att det är lite obekvämt att ha den där killen där även om du inte misstänker prassel. Jag förstår det för det din tjej gör mot dig är att retas. Hon sticker spjut i sidan på dig. Det jävliga är att hon själv vet hur det känns för sin partner att ha en kompis av det motsatta könet sovande hemma.

Förklara för henne att du inte har problem med att en vän till henne sover över utan att hon visar dålig respekt mot dig, din vilja och ert förhållande.
2007-08-29, 11:56
Medlem
Herregud!

Ställ ultimatum! Antingen du eller så får hon slänga ut killen - OMEDELBART!
Ta ingen drabbning(snack). Det finns inget att diskutera!

Nån jävla måtta får det väl vara!
2007-08-29, 12:03
Medlem
slrslrs avatar
Fyfan, vad är det för jävla brud asså. Jag hade aldrig klarat av att någon delar säng med min tjej, det hade inte funkat. Endast om jag fick sätta upp en övervakningskamera, men hur troligt är det att man får sätta upp en sådan.

Jag tror hon är otrogen...
2007-08-29, 12:04
Medlem
Nasonexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supersmurfigt
Ja, vi bor i samma stad. Ska ev. fråga om hon vill bo hos mig, men jag tror inte hon kommer vilja det. Jag bor en halvtimmes längre resväg till hennes jobb, och mindre centralt.

Hon skriver och jag citerar: "Du jag är ledsen, men du får faktiskt gilla läget". Sen tjafsar hon lite om hur inget kommer hända, de har känt varann så länge, och bla bla bla.

Ska tvinga den här diskussionen på henne. Har inte vågat fråga hur de sover (delar täcke, pyjamas, eller whatever)... känns relevant men samtidigt kanske jag inte vill veta...

men vafan fråga henne hur hon hade tagit det om du sagt "det är bara att gilla läget" då din bekanta sov över hos dig (PÅ SOFFAN).
2007-08-29, 12:07
Medlem
Ringde nu och förklarade min ståndpunkt.

Jag sade att jag inte tycker att det är OK att de delar säng.

Hon (irriterat): Och hur ska du kolla det då? Du litar ju ändå inte på mig!
Jag: Jag litar på dig, men jag tycker dela säng är något intimt som man inte gör med andra när man är ihop med någon annan.
Hon (irriterat): Ja men då sover väl han på soffan från och med nu då.

Om jag ska ta det på allvar eller om hon bara var sarkastisk och dryg mot mig är svårt att säga. Hon menar vidare att jämföra hennes killkompis sen 10 år tillbaka mot min tjejbekant överhuvudtaget inte går att jämföra, samt att jag ska sluta dra upp "det där", "du är som en tjej"...

Mönstret sen han kom till stan har vart detsamma som alltid, hon är sämre på att höra av sig och vi ses inte. Visst, normalt sett brukar vi inte ses i början på veckan ändå... men hon menar att det gått "TVÅ DAGAR" så jag kan inte jämföra. Föreslog att hon kunde bo hos mig men det valde hon att inte svara på.

Slutade med att vi var jävligt irriterade på varann och hon sa att hon orkar inte. Svarade att "det gör inte jag heller, vi hörs" och lade på. Omoget kanske men jag orkar inte med att ha en tjej som är så oresonlig.
2007-08-29, 12:12
Medlem
rebbans avatar
Det känns som att hon inte respekterar dina åsikter.
Att du ska gilla läget men inte hon har du hade besök är lågt..

Ta ett snack med henne igen om några dagar och se om hon ändrat åsikt..
2007-08-29, 12:15
Medlem
ta henne på en middag på en neutral resturang och prata med henne där. annars låter det ju lite som så många andra har sagt, att hon inte värkar respektera dig som hennes "kille/man"

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in