2007-09-01, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jandi
jag skulle aldrig gilla läget. anledningen till att hon vill att han ska sova i hennes säng även om det finns andra alternativ är 1) att hon är genomgod (tror jag inte) 2) att hon vill göra dig svartsjuk (kan finnas tendenser till det eftersom hon verkar lite skev?)
sen så kan det ju vara så att hon vill sova med honom av typ sexanledningar men då skulle hon väl inte vara så öppen med det om det inte var för sexanledningar + vill göra dig svartsjuk.
i alla fall mina ögon. jag skulle gå sönder ifall min pojkvän delade säng med en tjejkompis, bara tanken på att någon annan skulle ligga och kvällssnacka i min pojkväns säng, se honom när han sover, vara den första på morgonen osv får mig att må illa. :/
och jag tycker att det är hennes uppgift att göra dig lugn och trygg eftersom ni är tillsammans och nu gör hon dig allt anant än lugn och trygg och då får hon fan skärpa sig. hela grejen verkar ju skitskum.

Håller med till 100. Vad man kan försöka göra är att göra som du sätta sig in i partnerns situation och se om det verkligen är en så bra ide som det verkade från början. Sen verkar ju inte tjejen ha "alla papper i parmen" eller "alla hundar i koppel" så att säga. En normal person som inte tog saker förgivet o med lite respekt för sin partner kommer inte änns på tanken att låta någon sova i sin säng sådär....

Mvh Luie
2007-09-03, 13:14
Medlem
5 dagar senare och beslutet känns fortfarande rätt, även om jag börjat känna av den saknad som är naturlig att känna när någon man hör av varje dag inte finns där längre.

Det här är mitt andra förhållande som känts "på riktigt". Ser lite mönster i de förhållandena och jag funderar på hur andra skulle agera i samma situation som mig. Låt mig ställa fram några exempelscenarion:

1. Flickvännen är missnöjd med sin vikt.
Flickvännen har X eller XX antal överflödiga kilon som hon inte gillar. Ändå slarvar hon med kost och träning för att hon inte känner sig motiverad. Det hindrar inte henne från att ständigt gnälla över sina viktproblem. Hon vill helst inte att du äter godis och annat gott i hennes närhet, samt att ni äter viktväktarmat när ni äter ihop. Hur agerar du?

2. På stor matservering.
Ni är på en större restaurang med delvis självservering, tänk skolmatsal. Du bjuder på maten. Under tiden du hämtar dricka går din flickvän och sätter sig. Du letar efter henne, hittar inte, ringer två gånger men hon svarar inte. 5 minuter senare hittar du äntligen henne, hon har påbörjat maten och är dessutom irriterad över att du inte hittade henne. Hon satt relativt synligt ca 50m från där du var, i en restaurang med ca 150 människor. Vad gör du?

3. En tjejkompis ska sova på din soffa.
En tjejkompis som du känner lite halvt messar på MSN att hon är på väg till din stad över en helg. Av artighet erbjuder du sovplats, som hon nappar på. Din flickvän blir helt förstörd, säger saker som "jag vet ju hur killar är" trots att du aldrig någonsin vart otrogen och inte har några som helst planer på det heller. Dessutom är hon lättirriterad och sur, hon säger att det är lika bra att ni inte hörs eller ses förrän din tjejkompis lämnat stan. Vad säger du?

4. Din flickvän irriterar sig på några av dina egenheter, några som du inte kan göra något åt.
Du har ett antal vanor som din flickvän inte kan låta bli att kommentera, samt irritera sig på. T.ex.: Du smaskar när du äter, du springer på ett sätt som hon tycker är fult, du snarkar, du rapar, etc. Din flickvän säger att dessa egenheter är "osexiga" och ger dig irriterade blickar. Hur gör du?

Låt höra!
2007-09-03, 13:32
Medlem
jandis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supersmurfigt
5 dagar senare och beslutet känns fortfarande rätt, även om jag börjat känna av den saknad som är naturlig att känna när någon man hör av varje dag inte finns där längre.

Det här är mitt andra förhållande som känts "på riktigt". Ser lite mönster i de förhållandena och jag funderar på hur andra skulle agera i samma situation som mig. Låt mig ställa fram några exempelscenarion:

Flickvännen har X eller XX antal överflödiga kilon som hon inte gillar. Ändå slarvar hon med kost och träning för att hon inte känner sig motiverad. Det hindrar inte henne från att ständigt gnälla över sina viktproblem. Hon vill helst inte att du äter godis och annat gott i hennes närhet, samt att ni äter viktväktarmat när ni äter ihop. Hur agerar du?

2. På stor matservering.
Ni är på en större restaurang med delvis självservering, tänk skolmatsal. Du bjuder på maten. Under tiden du hämtar dricka går din flickvän och sätter sig. Du letar efter henne, hittar inte, ringer två gånger men hon svarar inte. 5 minuter senare hittar du äntligen henne, hon har påbörjat maten och är dessutom irriterad över att du inte hittade henne. Hon satt relativt synligt ca 50m från där du var, i en restaurang med ca 150 människor. Vad gör du?

En tjejkompis som du känner lite halvt messar på MSN att hon är på väg till din stad över en helg. Av artighet erbjuder du sovplats, som hon nappar på. Din flickvän blir helt förstörd, säger saker som "jag vet ju hur killar är" trots att du aldrig någonsin vart otrogen och inte har några som helst planer på det heller. Dessutom är hon lättirriterad och sur, hon säger att det är lika bra att ni inte hörs eller ses förrän din tjejkompis lämnat stan. Vad säger du?

4. Din flickvän irriterar sig på några av dina egenheter, några som du inte kan göra något åt.
Du har ett antal vanor som din flickvän inte kan låta bli att kommentera, samt irritera sig på. T.ex.: Du smaskar när du äter, du springer på ett sätt som hon tycker är fult, du snarkar, du rapar, etc. Din flickvän säger att dessa egenheter är "osexiga" och ger dig irriterade blickar. Hur gör du?

Låt höra!

sluta skaffa tjejer med så dålig självkänsla att dom har fullt upp med sig själva.
2007-09-03, 13:33
Medlem
Koolaids avatar
Citat:

2. På stor matservering.

Låt höra!

Helt ärliga kommentarer;

1. du ger råd på ett konstruktivt sätt hur hon ska göra samt sluta gnälla över saker hon utan några problem kan åtgärda.

2. Jag går därifrån.

3. jag skulle säga till msn-tjejen att det inte går. Punkt.

4. jag byter flickvän bums
2007-09-03, 13:39
Medlem
Citat:
Har flickvän sen några månader tillbaka. Nu har en av hennes barndomsvänner flyttat till vår stad, men har inte ordnat boende ännu. Han bor tills vidare hos henne i hennes etta, har t.o.m. adressändrat till hennes adress.

Tjejen har känt den här killen sen över tio år tillbaka. Det har aldrig hänt något mellan dem (säger hon) och jag har träffat killen en gång. Verkade lite mesig men schysst, svårt att säga. Under tiden han bor hos henne delar de säng (160cm) eftersom tjejen inte tycker att han ska behöva sova på soffan under så lång tid, vilket han gjort tidigare när han vart på besök. Jag har erbjudit mig att låna ut luftmadrass men tjejen vill inte lyssna på det örat överhuvudtaget, utan säger åt mig att gilla läget.

Följande stör jag mig på:

1. Varför måste de dela säng? Det finns andra alternativ, men det vill tjejen inte ens diskutera.
2. Under tiden han bor hos henne har hon mycket mindre tid för oss. När han inte är här träffas vi ofta, nu max en gång per vecka. Hon är allmänt mycket sämre på att höra av sig också.
3. Han har adressändrat till hennes adress och hon verkar helt ointresserad av ifall han söker ny bostad. Har frågat henne och hon säger att hon inte vet, nästan irriterad på att jag ens kommer på tanken.

Till saken hör två parenteser:
1. Hon har strulat med en annan kille tidigare i förhållandet. Efter mycket tjafs släppte vi det och har haft det bra sen dess.
2. En tjejbekant till mig kom på besök till stan och frågade om hon fick sova på min soffa. Jag har tidigare vart småsugen på henne men inte nu längre, och absolut inte när jag har min flickvän. Min flickvän blev helt förstörd under de 3 nätter som tjejbekantingen sov på min soffa, i ett annat rum. Svartsjuk nånting, bitska kommentarer och mådde dåligt. Det slutade med att jag umgicks nästan hela tiden med flickvännen för att hon skulle känna sig OK, och dissade helt min tjejbekanting.

Jag tycker inte att det är OK att min flickvän delar säng med en annan kille på obestämd tid, och samtidigt prioriterar honom före vårt förhållande. Jag försöker framföra det här men får bara irriterade svar och "gilla läget"-vibbar. Jag tänker inte acceptera det men vetefan vad jag ska göra. Hur skulle ni gjort? Dumpa är enklare sagt än gjort, jag vill ju behålla min tjej men få henne att fatta att hon inte kan hålla på så här.

Vad är det för fel på vissa människor ? Självklart ska hon inte sova i samma säng med sin kompis. Hade det varit jag hade hon inte fått träffa honom alls hahaha. Dumpa henne och satsa på att knulla tjejer istället för att vara tillsammans. Allting blir mycket enklare då =)
2007-09-03, 14:22
Medlem
internetnätets avatar
Citat:

Att min flickvän har missförstått saken. Det är nämligen helt uteslutet att jag skulle erbjuda en tjejkompis som jag känner lite halvt att sova över. Självklart finns det tjejer som skulle få göra det, men det skulle i så fall vara tjejer jag har känner mycket väl och har känt i 10+ år.

Ditt agerande skulle kunna få vilken flickvän som helst att starta en egen tråd på FB.
2007-09-03, 14:39
Medlem
Charmas avatar
Citat:
Låt mig ställa fram några exempelscenarion:

Flickvännen har X eller XX antal överflödiga kilon som hon inte gillar. Ändå slarvar hon med kost och träning för att hon inte känner sig motiverad.

2. ...5 minuter senare hittar du äntligen henne, hon har påbörjat maten och är dessutom irriterad över att du inte hittade henne.

Låt höra!
OK, kör några seriösa svar här då:

1) Försöker uppmuntra honom när det gäller att äta nyttigt. Köper hem nyttig mat och försöker undvika gofikat. Vill jag äta godis någon gång, eller köpa en pizza, så gör jag det ändå. Klagar han så säger jag att jag inte har viktproblem och därför tycker att jag kan unna mig något gott nu & då. Säger också att jag försöker röra på mig regelbundet just för att kunna äta gott mellanåt.
Gnäller han för mycket och ofta om sin vikt, så säger jag åt honom att det hjälper inte att gnälla, det skapar bara irritation, och att han får dra ner på gnällandet och försöka göra något åt problemet istället.

2) Jag struntar helt i att ens kommentera något så dumt. Sätter mig ner och njuter av min mat och hoppas att det bara var hans låga blodsocker som fick honom att kasta ur sig en så dum ankalgelese. Alternativt säger nåt i stil med att "Ska du gnälla sådär sitter jag hellre själv" och går till ett bord på andra sidan matstället.

3) Jag skulle inte erbjuda sovplats utan att först fråga min kille. Nu är vi sambosar, så det kanske är naturligare att fråga då... Bodde vi separat, skulle jag ändå fråga. Kanske skulle det vara okej för honom, om min killkompis fick låna min soffa om jag sov hos min kille under tiden. Hur som helst skulle jag lyssna på hans synpunkter och besluta uifrån detta. Och jag skulle absolut inte göra något som jag inte var okej med att min kille gjorde mot mig.

4) Jag skulle fundera om några av sakerna kanske gick göra något åt iaf. Snarkar jag kanske jag kan skaffa öronproppar till honom tex. Klagar han bara för att klaga (vad spelar min springstil för roll liksom), så skulle jag nog börja undra om det är något djupare fel i förhållandet. Iaf om han klagar ofta. Hände det en gång, skulle jag bara ignorera det och skratta åt det. Tycker han jag springer fult får han väl tycka det.
2007-09-03, 15:01
Medlem
abbimickes avatar
Jag är tjej så det blir pojkvän för mig.

1. Även jag kan behöva nyttigare mat så jag gör det tillsammans med honom.

2. Frågar: Varför svarade du inte i telefonen då? Sedan äter vi.

3. En killkompis skulle inte få sova på min soffa.

4. Skrattar och skiter i det (om det tex är springer konstigt) men om det är "allvarligare" grejer kanske jag kan försöka ändra på det.
2007-09-03, 15:08
Medlem
Freedom Fighters avatar
1. Jag försöker på ett pedagogiskt och diplomatiskt sätt förklara för henne att hennes viktproblem ska inte gå ut över mig.

2. Jag säger att hon inte svarade i mobilen och frågar vad hon har för problem.
3. Jag hade förmodligen aldrig inhyst den tjejen i min bostad på grund av vissa omständigheter såsom flickvän, att jag inte kände tjejen tillräckligt etc.

4. Jag hade suckat och frågat om jag är något slags experiment för förändring från hennes sida. Ingen åtgärd i övrigt.
2007-09-03, 15:08
Medlem
1) peppar henne att börja träna och sköta sin kost. utan att tjata.
hjälper till genom att inte fresta med godis o liknande när vi är tillsammans.
äter gärna god , nyttig mat med henne .
händer inget säger jag ifrån. kan inte med folk som gnäller utan att försöka iallafall.

2) säger att jag ringde osv men det måste vara så mycket stoj o folk att hon inte hörde. sätter mig ner och börjar äta och struntar i det eftersom jag utgår ifrån att hon är hungrig och gnällig.

fortsätter hon gnälla o vara irriterad frågar jag om hon vill äta eller tjafsa. Isåfall får hon sitta själv.
Det senare svaret kan iofs bero lite på om vi har en del gammalt tjafs att diskutera som ligger o pyr, då säger jag att det är nog läge att snacka men inte just nu och här.

4) frågar min tjej om det är ok att kompisen sover över och erbjuder tjejkompisen att sova i min lägenhet ensam, och sover själv hos tjejen.
enklast tror jag för att undvika tjafs.

förstår mycket väl att hon inte vill ha mig ensam i lgh med någon oavsett omständigheterna. vill inte göra något som jag själv hade haft svårt för.

4. säger åt henne att sköta sitt. och inte gnälla på småsaker utan att hon måste acceptera det som det är. Visst, jag vill inte äta som ett svin tillsammans med andra men hon bör förstå att man inte lätt ändrar på sig bara för hon vill det.

Låt höra![/quote]
2007-09-03, 15:13
Medlem
Koolaids avatar
Ni som tycker att fråga 4 är ngt som man kan diskutera -

inse att när sådana saker kommer upp så är det slut, kärleken är borta !
2007-09-03, 15:17
Bannlyst
Haha, din flickvän ska sova i samma säng med en annan kille, och du ska "gilla läget". Fyfan, vart tog manligheten vägen i detta land. Var en man nu, och förklara för ludret att du är en man som man bör visa respekt för. Säg att du aldrig kommer att acceptera något sådant. Om hon skiter i det så be henne dra åt helvete.

Skärp dig!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in