• 1
  • 2
2007-08-30, 02:19
Medlem
t3x5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Det var inte så att han snusade rl portion och tyckte att prillorna/påsarna va stenhårda ?

Ja du, det vet faktiskt inte jag men eftersom h*n inte skriver om h*n gjorde snusarna stenhårda eller om dom var stenhårda när h*n tog dom så tar jag för givet att h*n gjorde dom hårda!
Citera
2007-08-30, 07:58
Medlem
Xombies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Det var inte så att han snusade rl portion och tyckte att prillorna/påsarna va stenhårda ?

OnT: Har upplevt detta av röda lacket en gång.. men då va tandköttet redan rätt "uppmjukat" om man säger så, så det berodde anatgligen inte på att det var röda lacket efter som jag snusat de rätt ofta ett tag.

Det var bak, har snus inne ca 90% av min vakna tid, så tandköttet va väl lite "uppmjukat" men när jag gjorde en helt vandlig prilla av löda lacket så kände man värkligen hur förbannat hård den va och att den liksom låg och nötte ut käften på en >_<
Citera
2007-11-19, 00:28
Medlem
antonfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xombie
Det var bak, har snus inne ca 90% av min vakna tid, så tandköttet va väl lite "uppmjukat" men när jag gjorde en helt vandlig prilla av löda lacket så kände man värkligen hur förbannat hård den va och att den liksom låg och nötte ut käften på en >_<

Röda Lacket är ju sjukt lätt att baka, kan ju vara att du bakat som vanligt men den då blivit hårdare pga lättheten att baka.
Citera
2007-11-19, 01:52
Medlem
GaletAnonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tboias!
snusar du överdrivet mycke så kan det ju ge effekt på ditt tandkött.

Det är nog inte så vanligt ändå, jag har ett par polare som liksom jag alltid har en snus inne (den vakna tiden då), förutom när man lägger in en ny snus då och inte har jag några tandköttsproblem & har inte hört mina polare klaga heller

Men i början då jag körde portion & baka hårt så hade jag det ett par gånger i månaden, tror man inte ska baka för hårt/snusa portion
Citera
2007-11-19, 02:31
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qapmoc
Du hade förmodligen fått "skavsår" av vilket snus som helst.

Precis.

Nu har jag inte upplevt det på länge men det var ju främst något som förekom när man just börjat snusa och det hade verkligen inte något att göra med vilket märke man snusade.

Så min fråga till trådskaparen blir nog - hur länge har du snusat?

/edit: Såg att det var 5 år nu, då borde inte det engentligen spela någon roll enligt mig. Jag hade samma problem kanske under första året jag snusade, har inte upplevt något liknande sedan dess iaf
Citera
2007-11-19, 10:57
Medlem
När affärerna har slut på Skruf så brukar jag köpa Grov lös, och nog fan blir jag mer irriterad i tandköttet + att det svider som satan.
Citera
2007-11-19, 12:38
Medlem
Själv får jag alltid skavsår av portion. Jag tror det är så att iochmed att det är thepåse så blir det värsta friktionen och sådant.
Citera
2009-06-04, 17:50
Bannlyst
Har märkt att röda lacket lös har en tändens och göra så man blir som ett katrin plomon under läppen kan hända med general lös med ibland. :P
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in