2007-08-29, 01:07
Medlem
micaeles avatar
Yo!

När jag gjorde en RP i Övrigt fick jag det här meddelandet: http://img214.imageshack.us/img214/7905/fbqb6.jpg

Den enkla frågan är således - är det tänkt att meddelandet skall vara utformat på det sättet, med quota-fel överst som text? Det ser inte riktigt korrekt ut.
Och, vad händer med RP:t när berörd mod (i det här fallet Bussen) har full korg? Går det ändock till de andra moderatorerna i forumdelen?
Citera
2007-08-29, 01:55
Medlem
snapcases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Yo!

När jag gjorde en RP i Övrigt fick jag det här meddelandet: http://img214.imageshack.us/img214/7905/fbqb6.jpg

Den enkla frågan är således - är det tänkt att meddelandet skall vara utformat på det sättet, med quota-fel överst som text? Det ser inte riktigt korrekt ut.
Och, vad händer med RP:t när berörd mod (i det här fallet Bussen) har full korg? Går det ändock till de andra moderatorerna i forumdelen?
Det går till alla andra med.
Citera
2007-08-29, 03:27
Medlem
Jag har undrat det med... fick samma svar som Micaele..

Får mods så in i helvete med med PM så borde gränsen höjas för dem?

Och, i extremfallet... vad händer i ett ämne med t.ex 2 moderatorer om båda inboxarna är fulla?
Citera
2007-08-29, 09:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Frozenhero
Jag har undrat det med... fick samma svar som Micaele..

Får mods så in i helvete med med PM så borde gränsen höjas för dem?

Och, i extremfallet... vad händer i ett ämne med t.ex 2 moderatorer om båda inboxarna är fulla?

Jag tycker att snapcase (posten över dig) gjorde det RÄTT jävla klart.
Citera
2007-08-29, 12:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mina Bilder
Jag tycker att snapcase (posten över dig) gjorde det RÄTT jävla klart.
Jag ser det inte som RÄTT jävla klart.. Du som ser det så klart, har jag förstått snapcase korrekt rätt att han menar att samtliga mods, inte bara de i delforumet, ser rp´n? Annars är det inte det minsta jävla klart om samtliga delforummods har fulla inboxar..

Vill gärna ha svar från dig som ser det så klart för det kommer helt klart påverka mina rp´s..
Citera
2007-08-29, 16:59
Medlem
StorMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam Lowry
Jag ser det inte som RÄTT jävla klart.. Du som ser det så klart, har jag förstått snapcase korrekt rätt att han menar att samtliga mods, inte bara de i delforumet, ser rp´n? Annars är det inte det minsta jävla klart om samtliga delforummods har fulla inboxar..

Vill gärna ha svar från dig som ser det så klart för det kommer helt klart påverka mina rp´s..

det är bara de som har det aktuella delforumet som får RP:n, finns ingen av oss online, går det kopia till admin.

Så alla får inte RP:n. NIx.

jag skulle inte vilja bli pepprad från dataforumen till exempel...
Citera
2007-08-29, 20:33
Moderator
Ruskigbusss avatar
Ber om ursäkt att min lådda blev full, men jodå - det kan ramla in en del hel RP:s - och de går till PM-lådan, blandat med det fåtal andra PM man får.

Skriver nån något dumt i ens forum, som många reagerar på - och man är borta en dag eller två, så fylls det snabbt på.
Citera
2007-08-29, 21:46
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Skriver nån något dumt i ens forum, som många reagerar på - och man är borta en dag eller två, så fylls det snabbt på.
Kanske skulle kolla om det är möjligt att lägga in en spärr så endast 1 RP kan skickas per meddelande.
Citera
2007-08-29, 22:09
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjaboooo
Kanske skulle kolla om det är möjligt att lägga in en spärr så endast 1 RP kan skickas per meddelande.
Tyvärr är det relativt mycket jobb att lägga in en sådan funktion (säger jag i egenskap av att själv driva en del vBulletin-forum), om den inte redan finns som plugin. Det innebär att varje RP måste lagras tillsammans med trådid och alla andra rps, fördelaktigen från samma delforum, måste kollas mot detta. Mycket mer data, mycket mer jämförelser. Ingenting som FB eftersträvar, med tanke på dom problem som har funnits och säkert finns kvar till viss del.

---

Det är en fråga kvar i tråden - ska felmeddelandet verkligen se ut som det gör när korgen är full? Känns en aning ... fel, eller hur man nu ska säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in