Flashback bygger pepparkakshus!
2007-08-28, 21:11
Medlem
Skeggabas avatar
Hejsan flashbackianer!
Inte säker på att detta är rätt underforum, om det inte är det ber jag berörd moderator flytta det rätt, eftersom detta för mig är en väldigt angelägen fråga.

Saken är den att jag inte lyckas få igång min dator. Jag köpte den begagnat av min chef för inte så längesedan för att användas vid studier i annan stad, och när jag testade den på plats fungerade den utmärkt, fast alltså inte längre.
När jag startar datorn kommer den till ett läge där jag har flera val - bl.a. "starta datorn i felsäkert läge" - "starta datorn med senast fungerande inställningar" och "starta datorn som vanligt" eller något i den stilen. Men vad jag än väljer bland dessa alternativ vill den inte gå igång!
Vid alla val utom "starta datorn som vanligt" startar datorn bara om sig, och när jag väljer det alternativet stannar datorn upp på "windowsladdascreenen" och kommer inte längre.

Vad jag söker efter är alltså ett svar på detta problem om det är någon som kan tänkas veta vad jag kan göra.

Tack på förhand!
Citera
2007-08-29, 18:21
Medlem
Skeggabas avatar
Verkar som om läget har ljusnat något!
Försökte idag med att vänta ut windows-screenen, och efter ungefär en kvart kom datorn igång. Dock är den extremt seg, och tangentbordet fungerar inte. Eftersom det ligger en del skräp på datorn får jag väl se till att formattera den - men är detta verkligen en lösning på problemet?
Hur föreslår ni att jag går vidare med det här?
(Medveten om att ingen har svarat, men gör ett desperat försök iallafall).
OERHÖRT tacksam för svar!
Citera
2007-08-29, 19:09
Medlem
kimdah2002s avatar
Formatera om den och installera XP på nytt du vet inte hur många virus o spyware din chef installerat Det tar högst en timme att installera om XP och datorn är som ny igen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in