2007-08-28, 17:52
Medlem
Vad gr man t att de hakar i IE7 nr man ska scrolla ner upp p en sida? De gr sakta fast att allt funkar som det ska, kan det vara ngon bugg?
Citera
2007-08-28, 18:18
Medlem
Jag har upplevt i stort sett samma problem, men det kommer bara ibland. Skulle grna veta orsaken ocks
Citera
2007-08-28, 18:21
Medlem
Jag har lst om att Explorer kan dra fr mycket minne, en gammal bugg som finns i nstan alla Windows produkter
Citera
2007-08-28, 18:25
Medlem
PLACEBOiSTiCs avatar
Det r antagligen p grund av fr seg dator i kombination med att du har fr mycket ondigt igng, Aero exempelvis, men vrst r allt som ligger i bakgrunden och du aldrig anvnder men inte vet hur du hindrar frn att autostarta varje gng...
Citera
2007-08-28, 18:27
Medlem
Jag har 700Mb ledigt i minne men en sak har jag noterat: CPU 51, Hrddisk 50. Kan det bero p att datorn blir fr varm?
Citera
2007-08-28, 18:40
Medlem
nkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PirateHook
Jag har lst om att Explorer kan dra fr mycket minne, en gammal bugg som finns i nstan alla Windows produkter
Det fr alla andra operativsystem ocks nr de brjar med frggrafik.
Citera
2007-08-28, 18:49
Medlem
Tar det s extra mycket minne? Finns det inget som man kan ndra i registret? En annan sak r att explorer ppnar adresser i nya flikar, hur tar man bort detta?

EDIT: Hittade funktionen under Verktyg
Citera
2007-08-28, 18:57
Medlem
nkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PirateHook
Tar det s extra mycket minne? Finns det inget som man kan ndra i registret? En annan sak r att explorer ppnar adresser i nya flikar, hur tar man bort detta?
Har du 700 meg ledigt s r det ingen fara. Egentligen r det en dlig sak om du frgar mig, fr ledigt minne r bortkastat minne. Hur som helst, har du flera flikar uppe s r det naturligt att det tar mer minne. Det mste ju finnas fler sidor i minnet. Att Windowsprodukter har en gammal bugg som gr att de tar mycket minne stmmer inte. Har du kollat s du inte har frstorat eller frminskat vyn? Det r nmligen enda gngen det gr lite hackigt nr jag scrollar. Du kan kolla lngst nere till hger. Dr ska st 100%. Vill du testa ndra s r det enklast att hlla ctrl inne och scrolla med mushjulet.

Edit: Varfr inte ppna i nya flikar? Det tar inte mer minne n nytt fnster.
Citera
2007-08-28, 19:10
Medlem
Jag ndrade lite i Vista Manager. Bla "File System Caching Memory (Select Physical Memory)

Windows will normaly limit the amount of RAM that can be looked for I/O operations, this setting will allow you to override the automatic value, depending on the amount of physical RAM: Standard ska vara 512-1GB men jag ndrade till More than 1GB. Vet inte om de var bra?

Sen ndrade jag CPU second level cache till 512kb... Jo grejen r att adresser i adressrutan ppnas i nya flikar hela tiden till slut s har du 20-30 nya flikar ppna

Vad br CPU Temperaturen helst ligga p? min r p 50-51 vilket br vara fr mycket. Hrddisken ligger p 39-40 och moderkortet p 38
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in