2007-08-28, 17:52
Medlem
Vad gör man åt att de hakar i IE7 när man ska scrolla ner å upp på en sida? De går sakta fast att allt funkar som det ska, kan det vara någon bugg?
Citera
2007-08-28, 18:18
Medlem
Jag har upplevt i stort sett samma problem, men det kommer bara ibland. Skulle gärna veta orsaken också
Citera
2007-08-28, 18:21
Medlem
Jag har läst om att Explorer kan dra för mycket minne, en gammal bugg som finns i nästan alla Windows produkter
Citera
2007-08-28, 18:25
Medlem
PLACEBOiSTiCs avatar
Det är antagligen på grund av för seg dator i kombination med att du har för mycket onödigt igång, Aero exempelvis, men värst är allt som ligger i bakgrunden och du aldrig använder men inte vet hur du hindrar från att autostarta varje gång...
Citera
2007-08-28, 18:27
Medlem
Jag har 700Mb ledigt i minne men en sak har jag noterat: CPU 51, Hårddisk 50. Kan det bero på att datorn blir för varm?
Citera
2007-08-28, 18:40
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PirateHook
Jag har läst om att Explorer kan dra för mycket minne, en gammal bugg som finns i nästan alla Windows produkter
Det får alla andra operativsystem också när de börjar med färggrafik.
Citera
2007-08-28, 18:49
Medlem
Tar det så extra mycket minne? Finns det inget som man kan ändra i registret? En annan sak är att explorer öppnar adresser i nya flikar, hur tar man bort detta?

EDIT: Hittade funktionen under Verktyg
Citera
2007-08-28, 18:57
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PirateHook
Tar det så extra mycket minne? Finns det inget som man kan ändra i registret? En annan sak är att explorer öppnar adresser i nya flikar, hur tar man bort detta?
Har du 700 meg ledigt så är det ingen fara. Egentligen är det en dålig sak om du frågar mig, för ledigt minne är bortkastat minne. Hur som helst, har du flera flikar uppe så är det naturligt att det tar mer minne. Det måste ju finnas fler sidor i minnet. Att Windowsprodukter har en gammal bugg som gör att de tar mycket minne stämmer inte. Har du kollat så du inte har förstorat eller förminskat vyn? Det är nämligen enda gången det går lite hackigt när jag scrollar. Du kan kolla längst nere till höger. Där ska stå 100%. Vill du testa ändra så är det enklast att hålla ctrl inne och scrolla med mushjulet.

Edit: Varför inte öppna i nya flikar? Det tar inte mer minne än nytt fönster.
Citera
2007-08-28, 19:10
Medlem
Jag ändrade lite i Vista Manager. Bla "File System Caching Memory (Select Physical Memory)

Windows will normaly limit the amount of RAM that can be looked for I/O operations, this setting will allow you to override the automatic value, depending on the amount of physical RAM: Standard ska vara 512-1GB men jag ändrade till More than 1GB. Vet inte om de var bra?

Sen ändrade jag CPU second level cache till 512kb... Jo grejen är att adresser i adressrutan öppnas i nya flikar hela tiden å till slut så har du 20-30 nya flikar öppna

Vad bör CPU Temperaturen helst ligga på? min är på 50-51 vilket bör vara för mycket. Hårddisken ligger på 39-40 och moderkortet på 38
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in