2007-08-30, 22:50
Medlem
Whattabas avatar
För mig har CL tappat lite av sin charm när samma lag varje år dominerar cupen, med några få undantag. Jag vill gärna se lite mer variation och mindre lag från England/Spanien/Italien.
Citera
2007-08-30, 22:52
Medlem
En annan sak jag inte fattar med Champions league är de två gruppspelsomgångarna vilket känns väldigt orättvist.

Tycker att det borde vara en gruppspelsomgång och sedan slutspel.
Citera
2007-08-30, 22:55
Medlem
Spanish_Johnnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JB9
En annan sak jag inte fattar med Champions league är de två gruppspelsomgångarna vilket känns väldigt orättvist.

Vilket det ju också är.
Citera
2007-08-30, 22:55
Medlem
Citat:

fel radera tack
Citera
2007-08-30, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spanish_Johnny
Vilket det ju också är.

ok, är det nytt för i år?
Citera
2007-08-30, 23:03
Medlem
Citat:
ok, är det nytt för i år?

Nej, har funnits i 3-4 år. Hur lyckades du sova i 3-4 år?
Citera
2007-08-30, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandb3rg__
Nej, har funnits i 3-4 år. Hur lyckades du sova i 3-4 år?

ha ha ha..

tack för uppdateringen..

Har inte varit så insatt i turneringen. Sist jag följde den ordentligt var när HIF var med.
Citera
2007-08-30, 23:42
Medlem
Citat:
ha ha ha..

tack för uppdateringen..

Har inte varit så insatt i turneringen. Sist jag följde den ordentligt var när HIF var med.

Då är du nog helt rätt person att kritisera den..
Citera
2007-08-31, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Über_mensch
Jag undrar varför Platini vill gynna de sämre fotbollsligorna så mkt. Vill vi ha de bästa lagen i CL eller mästarlagen från varje liga?
En titel i en svag liga, som de nordiska eller den skotska, betyder faktiskt inte ett skit i ett internationella sammanhang.
Jämför Valencia med Elfsborg så får vi beviset på hur stor klasskillnad det är.
Hur glada hade ni blivit om t ex Oceanien fick två fasta vm-platser på bekostnad av Europeiska lag?
Vill vi se de bästa lagen och spelarna i CL eller något kvoterat mästerskap med storheter som Cork City och Fbk Kaunas, där inga intressanta matcher utspelas innan semifinalerna?
Jag tror det är för sent att vrida på styrkeförhållanden i europeisk fotboll alltför mkt.
De stora ligorna har redan ett så stort försprång i publikintresse, tv-intäkter, sponsorer och kvalitén på arenorna,
Jag undrar om inte Platini är ute efter röstfiske från mindre länder och i förlängningen en plats som fifa-ordförande.

Röstfiske finns säkert med. Men hur är det egentligen med det genuina intresset för Champions league ? Jag och många fler har tröttnat på att samma lag är med även om klassen kanske blir högre. David mot Goliat-matcher är intressanta. Simon Bank hade en intressant inlaga just om de mindre lagen i UEFA-cupen. Här kommer ofta framtida storspelare och tränare fram. En dimension går förlorad med dagens Champions league. Om det nu vore så att Champions league är JÄTTESTÖRST jämfört med alla ligor skulle fansen i England, Italien, Spanien mm prioritera europamatcher framfört med ligamatcher och derbymöten. Som vi vet förhåller det sig annorlunda. Jag är rädd för att man tänker alltför kortsiktigt om man bara ser till dagens TV-avtal, alla pengar och fjärmar sig från supportrarna.
Citera
2007-08-31, 14:13
Medlem
Enligt denna artikel är det slut med kval för mästarlag mot topplag i de stora ligorna.

inga mer Valencia-kval.

Underbart!!!!!!!!!!!!

http://www.expressen.se/sport/fotboll/1.820106/platini-vill-gora-champions-league-folklig

Dessutom ska 75% av platserna i finalen vikas åt fans.

Måste säga att Platini är en grymt mycket bättre president än Lennart Johansson. Tur att det blev ett skifte.
Citera
2007-08-31, 18:01
Medlem
Nä, fy fan för Platini. Jag vill iaf att CL ska vara en turnering för dom bästa lagen i Europa. Det skulle vara riktigt trist om världsklasslag petades till förmån för lag som inte håller måttet på den här nivån.

Detta skulle inte bara sänka nivån på tävlingen, det skulle dessutom göra den mer ojämn och mer förutsägbar då färre lag kan vinna.

Skitlagen kan få Uefa cupen.
Citera
2007-08-31, 18:08
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isglass
Nä, fy fan för Platini. Jag vill iaf att CL ska vara en turnering för dom bästa lagen i Europa. Det skulle vara riktigt trist om världsklasslag petades till förmån för lag som inte håller måttet på den här nivån.

Själv vill jag att Champions League ska vara just vad den kallar sig, en mästarliga. Inte att den engelska ligafyran ska möta den spanska ligatrean.

/feldgrau
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in