2007-08-29, 21:10
Medlem
Så jag bör äta mer kolhydrater än proteiner då - ok

Gainer eller Whey80?? Innehåller bägge ungefär lika mkt kolhydrater & protein?? (eller endast protein)?
Skillnaden är att det är mer energi i Gainer eller?
Citera
2007-08-29, 22:48
Medlem
caran672s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Åkebråke
Så jag bör äta mer kolhydrater än proteiner då - ok

Gainer eller Whey80?? Innehåller bägge ungefär lika mkt kolhydrater & protein?? (eller endast protein)?
Skillnaden är att det är mer energi i Gainer eller?

whey 80 är proteinpulver med 80% renhet (tror jag )

Gainer är en blandning av snabba kolhydrater och protein

Proteinpulver kan intas lite när som på dagen.
Gainer tas vanligen i samband med träning, lite före & lite efter passet.
Gainer fyller på energidepåerna, speciellt efter passet då de är tömda. Snabba kolhydrater och proteiner mättar då kroppens sug och snabbar på återhämtningen.
Citera
2007-08-31, 10:44
Medlem
kreatin + koffein

Varför ska man undvika Koffein när man intar Kreatin egentligen?
Jag har precis börjat kura och undrar ifall jag ska jag låta bli att dricka kaffe över huvud taget eller räcker det med att undvika precis efter jag satt i mig kreatinet?
Citera
2007-08-31, 13:39
Medlem
"Varför ska man undvika Koffein när man intar Kreatin egentligen?
Jag har precis börjat kura och undrar ifall jag ska jag låta bli att dricka kaffe över huvud taget eller räcker det med att undvika precis efter jag satt i mig kreatinet?"

Min gissning är att kaffe är vätskedrivande, och varför äta kreatin och lägga på sig vätska om du sedan ska driva bort det med kaffe drickandet?
Bättre nån kunnig svarar på ämmnet, men det är vad jag tror iaf.

Lånar tråden lite

Kreatin binder vätska, men vars hammnar denna vätska?
Binds vattnet runt musklerna?

Jag undrar därför att jag hört av en sjuksköterska att vätska runt hjärtat är ingen höjdare, och om kreatin binder vätska runt alla andra muskler varför skulle de inte hammna vätska runt hjärtat oxå då?

MVh
Challe
Citera
2007-08-31, 15:18
Medlem
spudwishs avatar
Lyssna aldrig på icke-läkare.
Citera
2007-08-31, 18:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av spudwish
Lyssna aldrig på icke-läkare.

Kan inte du ge dina synpunkter då? Du verkar kunna mycket. Är Whey-80 bra? Gainer?
Citera
2007-08-31, 18:33
Bannlyst
Kreatin är fasktiskt de bästa prestation förhöjare och muskelökning i samband med HMB, körde dom 2 i 2 månader utmärkta resultat. Ska börja träna nu igen och köra på samma.
Citera
2007-08-31, 18:52
Medlem
Gråsparvs avatar
Av egna resultat så kan jag ju säga dig att du knappast kommer få en märkbar ökning av kroppsmassa från just kreatin, det jag däremot märkte av var att jag blev LITE starkare.
Hursomhelst så är det inte kosttillskotten som kommer att bygga din kropp utan det är du själv, fokusera på att äta ordentligt istället för att köpa en massa pulver, det är mitt råd iaf.
Citera
2007-08-31, 18:58
Medlem
spudwishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 348
Kan inte du ge dina synpunkter då? Du verkar kunna mycket. Är Whey-80 bra? Gainer?

Jag minns inte ens originalfrågan, sen svarade jag på vad Challe skrev, men ok... Mat och kosttillskott är bra om de tillför vad du behöver. Behöver du extra protein? Då är whey-80 bra. Behöver du nånting efter träningen eller extra kalorier i allmänhet? Då är gainer bra.
Citera
2007-09-01, 12:07
Medlem
Kan jag blanda kreatin + whey80 i en och samma drink, det ska väl ej spela någon roll?

Påverkar alkohol kreatin på något sätt?

---------

Min kropp är ganska "mjuk" och skinnig pga viktminskningen, hur ska jag göra för att göra den hårdare och fastare? bara fortsätta träna eller kommer det vara tvunget att gå upp mycket i vikt.. ?
Citera
2007-09-01, 15:32
Medlem
caran672s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Åkebråke
Kan jag blanda kreatin + whey80 i en och samma drink, det ska väl ej spela någon roll?

Påverkar alkohol kreatin på något sätt?

---------

Min kropp är ganska "mjuk" och skinnig pga viktminskningen, hur ska jag göra för att göra den hårdare och fastare? bara fortsätta träna eller kommer det vara tvunget att gå upp mycket i vikt.. ?

Det går att blanda i kreatinet i protein/gainer drink

Alkohol driver väl också vätska? Eller varför är man så förbannat torr o törstig dagen efter?
Citera
2007-09-01, 16:54
Medlem
spudwishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caran672
Det går att blanda i kreatinet i protein/gainer drink

Alkohol driver väl också vätska? Eller varför är man så förbannat torr o törstig dagen efter?

Jepp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in