2007-08-27, 16:12
Medlem
CrackerJacks avatar
Tjejen går i köptankar om en Philips HR 1861. Någon som har erfarenhet av den eller någon liknade? Hur är den ekonomiska biten om man tänker antal frukt/grönsaker för att få ihop 1 glas juice? Är det något att ha?
Tack på förhand!
Citera
2007-08-27, 16:25
Medlem
NinjaRövardottes avatar
Olika för person till person men för de flesta är det en dålig investering.
Det dryga i att köpa så mycket frukt (Som ofta inte används), diska den och ta ut/fram den ur skåp hela tiden tar över ganska fort och den blir stående i skåpet bara.

Men såklart finns det folk som använder den varje dag livet ut. Bara du och din flickvän som kan svara på om det är värt pengarna.
Citera
2010-02-08, 14:48
Medlem
madeinflens avatar
Även jag vill köpa en juicemaskin - funderar på Philips HR 1861/20 eller HR 1858/90 eller en OBH Nordica Vitamix Pro 6754.
Är det verkligen ingen som har erfaranhet av någon av dessa. Eller åsikter på om Philips eller OBH Nordicaa producter är bättre?
Citera
2010-02-08, 14:57
Medlem
morkfromorks avatar
Har en relativt dyr maskin, den ger 'för' bra juice enligt mig, i princip vatten, ALLT fruktkött filtreras bort. Jag vill gärna ha lite fibrer iallafall...

Köp nån billig, blir nog bra.

ps. det är ett jäkla negerjobb att diska skiten varje dag, oavsett dyr/billig maskin.
Citera
2010-02-08, 23:18
Medlem
madeinflens avatar
Tack för svar Det blev en Bosch MES3000 till sist. Det stod mellan den och Philips HR1861. Microfillter på denna också, sa det lär bli så tunn saft som du beskriver.
Citera
2012-01-06, 15:22
Medlem
irrblosss avatar
Har själv en gammal Severin som jag använt max två gånger. Den var så sjukt jobbig att rengöra. Nu har jag beställt en Philips HR1871 som har fått riktigt bra recensioner på bland annat Amazon UK. Den ska tydligen vara riktigt enkel att rengöra, typ max 2-3 minuter. Just rengöringen är det värsta bekymret med råsaftcentrifuger/juicemaskiner, hoppas HR1871:an är lika bra som den verkar i det hänseendet. Återkommer med recension när jag fått den, om någon är intresserad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in