Flashback bygger pepparkakshus!
2007-08-26, 23:14
Medlem
Antevantes avatar
Jag tillhör den skaran som dricker mycket mineralvatten. Och jag har funderat en del på den oerhörda skillnaden i kvalitet som det ju är.

Ramlösa, Vichy Noveu behåller kolsyran mycket bättre än andra vatten

ICA, Loka, Premier har mycket kolsyra i början men tappar kolsyran nästan omedelbart.

Vad beror detta på. Varför klarar Ramlösa att behålla kolsyran och sin allmäna fräschör mycket längre än ICA´s vatten? Vad gör Ramlösa för att hålla kolsyran kvar i vattnet?

Förövrigt tycker jag att Ramlösa har det outstanding bästa vattnet.
Premier har ett vatten som är nästintill odrickbart.
Citera
2007-08-27, 13:54
Medlem
Loka är en personlig favorit.
Men det är väl så att Loka, Ramlösa och Vichy Noveu håller den högsta kvaliten. Har jag fått för mig iaf.
Nåt man ska hålla sig LÅNGT borta ifrån är Bonaqua. Fy i helvete vilken äckligt vidrig skit det är, att det säljer öht är ett mirakel.
Citera
2007-08-27, 14:20
Medlem
Roger Pontares avatar
Pellegrino, Badoit och Perrier är oustanding. Ett annat gott vatten som är väldigt "salt" i smaken är Vichy Catalan, avskydde det först men nu efter att ha druckit det ett par år så gillar jag det skarpt. Det finns ju så mycket mineralvatten nu men dom jag nämnde är gamla klassiker.

edit: angående kolsyran så vet jag inte.
Citera
2007-08-27, 18:55
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FFX
Loka är en personlig favorit.
Men det är väl så att Loka, Ramlösa och Vichy Noveu håller den högsta kvaliten. Har jag fått för mig iaf.
Nåt man ska hålla sig LÅNGT borta ifrån är Bonaqua. Fy i helvete vilken äckligt vidrig skit det är, att det säljer öht är ett mirakel.

JA fy fan. Såg en prisjämförelse, och BonAqua var tydligen dyrast. Men håller med dig, vilket skitvatten.
Citera
2007-08-27, 19:59
Medlem
Megaforces avatar
Det beror lite på vilka salter som är tillsatta. Euroshoppers citron tycker jag är god och relativt stark. Annars är favoriten det kylda kolsyrade vattnet som vi har på jobbet ur en vattenautomat. Består bara av vanligt Göteborgs kranvatten (rankas 5 bland de svenska kommunerna) och kolsyra.
Citera
2007-08-27, 20:16
Medlem
91:an Karlssons avatar
Loka Björnbär, Päron och vilda äpplen är mina favoriter. Jag har själv inte märkt av att Vichy's och Ramlösas varianter skall behålla kolsyran längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in