2007-08-26, 17:37
Medlem
ibumetins avatar
beställt en bärbar ultraportabel. skippade cd då den skulle bli kopplad till datorns usb o jag hade en dvd brännare sen innan extern. kan jag formatera datorn o installera xp med extrern usb cd?
Citera
2007-08-26, 17:41
Citat:
Ursprungligen postat av ibumetin
beställt en bärbar ultraportabel. skippade cd då den skulle bli kopplad till datorns usb o jag hade en dvd brännare sen innan extern. kan jag formatera datorn o installera xp med extrern usb cd?

Frågan är väl om man kan boota med extern usb hdd i bios?
Citera
2007-08-26, 17:56
Medlem
ibumetins avatar
jag snackade med killen som skulle sälja för mhzdata i stckholm. han sa att de inte går att boota från usb
Citera
2007-08-26, 18:04
Medlem
ibumetins avatar
ringde nyss o snacka med dom. om man inte har tillgång till min dators rikga externa cd som man kan boota ifrån så kan man föra över hårddisken till en annanan dator med cd o köra en boot där
Citera
2007-08-26, 18:07
Medlem
Jag ser inget problem i att använda en annan extern cd/dvd till en ultraportabel då jag själv använder en till 2 stycken ultraportabla här hemma. Båda två bootar xp cd'n utan problem.

Och nej, det är inte en orginal extern jag använder utan en 3e parts brännare av okänt märke.
Citera
2007-08-26, 19:59
Medlem
ibumetins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ehnvis
Jag ser inget problem i att använda en annan extern cd/dvd till en ultraportabel då jag själv använder en till 2 stycken ultraportabla här hemma. Båda två bootar xp cd'n utan problem.

Och nej, det är inte en orginal extern jag använder utan en 3e parts brännare av okänt märke.
afan. de visste jag inte. konstigt han sa så. få testa sen. lite tråkigt att bli datorlös två veckor bara för de ska va så
Citera
2007-08-26, 20:16
Medlem
Ingen annan än jag som reagerar på att han ställer en windows fråga i övriga operativsystem?
Citera
2007-08-26, 20:38
Medlem
Bitmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhell
Ingen annan än jag som reagerar på att han ställer en windows fråga i övriga operativsystem?

Jag reagerar mer på hans svårförståeliga försök att skriva på svenska.

Men, eftersom tråden nu ligger här och inte i windowsforat, ska vi försöka frälsa honom till ett bättre OS?
Citera
2007-08-26, 20:44
Medlem
Gryshnozks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitmaster
Jag reagerar mer på hans svårförståeliga försök att skriva på svenska.

Men, eftersom tråden nu ligger här och inte i windowsforat, ska vi försöka frälsa honom till ett bättre OS?

Självklart så ska vi försöka frälsa honom.

Ladda ner, bränn och installera...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in