Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2007-08-28, 21:25
Medlem
Andy Pandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miljonären.
Hadde för mig att han satt i rullstol när han gjorde illusioner.
Du har kanske rätt där. Han var i alla fall så fysiskt invalidiserad att han hade assistenter dygnet runt. Men sedan dess har han tränat sig till större fysisk förmåga, och behöver knappast rullstol. Det fanns ett hemma hos-reportage i Hemmets Journal tidigare i år[1] om Lars och hans hustru, och där nämns inget om nån rullstol. Tvärtom skriver reportern om hur "vi går runt på ägorna".

Citat:
Vet varför han inte har gjort nån mera film efter den?
Han har gjort några filmer, bland annat den om sin egen träning i Ungern (titel: Jo, du kan), men ingen spelfilm, i alla fall ingen lång. Han berättar i Jo, du kan, att han blev deprimerad efter att han gjort Illusioner när han insåg att detta att kunna göra film inte kompenserade för hans fysiska oförmåga och den brist på självständighet detta medförde. I en scen i filmen säger han ungefär: jag kunde inte klä på mej, jag kunde inte äta, jag kunde inte duscha, jag kunde inte ens kamma mej själv, jag kunde bara göra långfilm.
När han nu, med hjälp av samma målmedvetenhet som han använde när han studerade på filmskolan och sedan gjorde Illusioner, har lyckats övervinna stora delar av sitt fysiska handikapp är det kanske inte konstigt att han har nedprioriterat filmskapandet.

[1] http://www.hemmetsjournal.se/hj/Reportage.aspx?id=39115
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in