2007-08-26, 15:48
Medlem
E disons avatar
Funderar på att skaffa en extern disk med stor lagringskapacitet, för att där lägga mitt iTunes-bibliotek.

Skulle det fungera smidigt?
Vilka problem kan dyka upp?

Är relativt "noob" på det hela.
Citera
2007-08-26, 16:03
Moderator
^Eazs avatar
Jag kör det

Viktigaste att att du i Settings ställer av att den ska kopiera music till library + att du inte vill att iTunes ska organisera musiken.
Citera
2007-08-26, 16:10
Medlem
E disons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Jag kör det

Viktigaste att att du i Settings ställer av att den ska kopiera music till library + att du inte vill att iTunes ska organisera musiken.

Det första förstår jag, men varför vill man inte att iTunes organiserar musiken?
Jag tror jag har så idag och det känns smidigt och normalt.

Hur menar du?
Citera
2007-08-26, 16:22
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E dison
Det första förstår jag, men varför vill man inte att iTunes organiserar musiken?
Jag tror jag har så idag och det känns smidigt och normalt.

Hur menar du?

Mest för att jag tycker iTunes sätt suger =D

Gillar att styra vilka kataloger som skapas osv.

Sen så brukar jag köra mitt iTunes Library så här

iTunes Library Location: min hemkatalog
Sen utan att låta iTunes organisera min music så drar jag musiken till iTunes från den externa disken.

På så sätt kan jag spela musik jag har sparad på HDD'n, och även musik jag har sparad på externa disken när inte den externa är connectad då iTunes inte försöker sammanställa all musik på ett ställe.

IE: Säg att jag har en dator på jobbet

På den har jag sparad 200MB musik för att ha när jag inte tar med mig disken till jobbet.
De dagar jag tar med mig disken till jobbet, så har jag all musik. Och de dagar jag inte tar med mig externa disken, så har jag 200MB Musik, eftersom iTunes inte vill organisera all musik ut på den externa osv.
Citera
2007-08-26, 16:50
Medlem
E disons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Mest för att jag tycker iTunes sätt suger =D

Gillar att styra vilka kataloger som skapas osv.

Sen så brukar jag köra mitt iTunes Library så här

iTunes Library Location: min hemkatalog
Sen utan att låta iTunes organisera min music så drar jag musiken till iTunes från den externa disken.

På så sätt kan jag spela musik jag har sparad på HDD'n, och även musik jag har sparad på externa disken när inte den externa är connectad då iTunes inte försöker sammanställa all musik på ett ställe.

IE: Säg att jag har en dator på jobbet

På den har jag sparad 200MB musik för att ha när jag inte tar med mig disken till jobbet.
De dagar jag tar med mig disken till jobbet, så har jag all musik. Och de dagar jag inte tar med mig externa disken, så har jag 200MB Musik, eftersom iTunes inte vill organisera all musik ut på den externa osv.

OK! Tack för ditt svar, nu känner jag mig klokare.
Citera
2007-08-26, 19:38
Medlem
siarens avatar
Om du håller inne alt när du startar itunes får du välja bibliotek.
Citera
2007-08-26, 19:52
Medlem
ariers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostmackan
Själv har jag problem med att den externa HDDn byter betäckning lite då och då. Från K: till H: osv. Då fuckas hela Itunes-biblioteket upp, och så får man importera alla igen. Lite irriterande.

Några förslag?

Pc problem! Tas upp i pc forumet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in