• 1
  • 2
2007-08-27, 10:09
Medlem
Kricas avatar
Vart på NA och AA möten i stort sett hela småland och hela skaraborg....
Citera
2007-08-27, 11:54
Bannlyst
Na-möten på Ågatan 14 i Sundsvall

Tisdagar 19:00 Tema
Onsdagar 19:00 öppet möte
Fredagar 19:00 Tema
Lördagar 11:00 öppet möte
Söndagar 18:00 Steg

Alla är hjärtligt välkommna.
Vårt enda krav är att du skall ha viljan att vara drogfri!

/Bigpike
Citera
2007-08-27, 11:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av I is da Shiz
Det är ganska otroligt det där när man tänker efter... Det måste ju finnas något större möte i Sundsvall? Jag har bara varit där en gång, dock aldrig på na möte.

Kanske det är många som går på AA-mötena istället.
Jag har ingen erfarenhet av AA.
Citera
2007-08-27, 12:24
Medlem
2500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigpike
Precis, tänk om dom kunde komma på våra möten istället för att hänga nere vid ån och punda
Men alla som hänger vid ån pundar ju inte, Hälften är ju rena alkisar ^^
Citera
2007-08-27, 12:59
Bannlyst
Nödvändigt för dig att veta vilka AA/NA-möten jag varit på, din snut!

Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Det är inte så dumt. De flesta (95% typ) trillar ju tillbaka och då är det ju bra att ha lärt känna dem under "normala" omständigheter på ett N.A-möte.

Prämmer stecis! Hick...

Citat:
Ursprungligen postat av 2500
Men alla som hänger vid ån pundar ju inte, Hälften är ju rena alkisar ^^

Alkohol är också en drog, punkt slut! *slår näven i mötesbordet*
Citera
2007-08-27, 21:16
Medlem
addicts avatar
Citat:
Tänkte ta initiativet och skapa en tråd för oss som har varit och/eller just nu går på NA/AA möten. Vilka möten har ni varit på (d.v.s., vilka lokaler), samt vilka gillar ni och vilka gillar ni inte?
Själv har jag vart på en del möten trots min ringa ålder, bland annat mariatorget, diverse möten i Uppsala, ett möte i Kramfors (där vid tennishallen nästan).

Få höra nu

Jag är en NA-medlem och går, sedan mer än tre år, regelbundet på möten i Stockholm. Det blir olika möten, gillar de flesta och har en "hemmagrupp" men tänker inte tala om vilken.

NA har definitivt räddat mitt liv!
Citera
2007-08-28, 00:19
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Är det verkligen bra med Na/aa? För någon med passivt opioidberoende och spritsug? Det är som så att om jag mår bra och inte har ångest precis hela tiden så skulle jag faan inte vilja ha någon av dom drogerna men vad hjälper det att prata och att lyssna då, har svårt att tänka mig att jag skulle må bättre av att snacka?.
Citera
2007-08-28, 07:36
Medlem
Kricas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Är det verkligen bra med Na/aa? För någon med passivt opioidberoende och spritsug? Det är som så att om jag mår bra och inte har ångest precis hela tiden så skulle jag faan inte vilja ha någon av dom drogerna men vad hjälper det att prata och att lyssna då, har svårt att tänka mig att jag skulle må bättre av att snacka?.

Har du provat?
Citera
2007-08-28, 08:38
Bannlyst
Jag tycker personligen att problemet med NA är att det sänker en själv... På ett sätt... Men på ett annat sätt så stärker det en själv också...

Sen så tycker jag att det är ok att röka brass och dricka alkohol... Om man gillar det... Personligen röker jag bara weed, och det är inte så jätteofta... Eller asså... Jag har slutat röka weed... Men jag kommer säkert att röka någon gång till i livet... Däremot har jag slutat med tjack och alla tyngre droger... Men för att klara det så måste jag dricka en bärs om dagen... Vilket inte är något problem! Men problemet som då uppstår är att "ALKOHOL ÄR EN DROG"...
Citera
2007-08-28, 09:18
Bannlyst
Citat:
Jag tycker personligen att problemet med NA är att det sänker en själv... På ett sätt... Men på ett annat sätt så stärker det en själv också...

På vilket sätt upplever du att NA sänker dig? Det vore intressant att läsa om din syn på saken, nu när du startat en AA/NA-tråd här på forumet. Nykomlingens perspektiv, utan beslöjade ögon...
Citera
2007-08-28, 09:36
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krica
Har du provat?

Nope tänkte snacka med en drogterapeut först få se vad hon/han säger.
Citera
2007-08-28, 22:11
Medlem
addicts avatar
Citat:

Sen så tycker jag att det är ok att röka brass och dricka alkohol... Om man gillar det... Personligen röker jag bara weed, och det är inte så jätteofta... Eller asså... Jag har slutat röka weed... Men jag kommer säkert att röka någon gång till i livet... Däremot har jag slutat med tjack och alla tyngre droger... Men för att klara det så måste jag dricka en bärs om dagen... Vilket inte är något problem! Men problemet som då uppstår är att "ALKOHOL ÄR EN DROG"...

Tycker inte du att alkohol är en drog?

För att kunna tillgodogöra sig NA:s program och för att kunna skapa sig ett framgångsrikt tillfrisknande är det nödvändigt med total avhållsamhet från alla droger. Vi gör inte skillnad på droger, vårt huvudproblem är beroendesjukdomen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in