• 1
  • 2
2007-08-26, 09:31
Medlem
boo!s avatar
Aftonbladet har idag en typisk sensationsnyhet om bullet proof baby http://www.aftonbladet.se/nyheter/article633782.ab.

Detta skall vara ett företag som tillverkar skottsäkra prylar för små bajsmaskiner och har då en väldigt "hemsk" film för att demonstrera den skottsäkra barnvagnen.

http://youtube.com/watch?v=0qWaWfb7JaM

Filmen finns också på företagets hemsida http://bulletproofbaby.net/

Åter igen går sensationsnyhet före ordentlig research. Företaget Bullet proof baby existerar inte. Alla produkter är "Out of stock" och går således inte att köpa.
En liten reklambanner på sidan refererar till en hollywood film som heter "Shoot 'em up". Längst ner på sidan återfinns texten "All rights reserved © Shoot ‘Em Up Holdings Copyright 2007"

Att inte förstå att detta är en så kallad "viral" kampanj är mest bara pinsamt..

Med fler och fler stavfel och svengelska i tidningarna så behöver vi fler "nyheter" som denna!!
Citera
2007-08-26, 09:52
Medlem
Läckerols avatar
Hahaha
Magnus Sundholm verkar inte vara den skarpaste kniven i journalistlådan. Om man inte ser att den filmen är fake så...

Ska bli kul och se hur länge "nyheten" får toppa Aftonbladet nätsida...
Citera
2007-08-26, 10:00
Medlem
Grim_Reapers avatar
Skickade nyss ett mail till Magnus och tänkte precis starta en egen tråd här men you beat me to it. Ska bli intressant att se vad han svarar.
Citera
2007-08-26, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Läckerol
Hahaha
Magnus Sundholm verkar inte vara den skarpaste kniven i journalistlådan. Om man inte ser att den filmen är fake så...

Ska bli kul och se hur länge "nyheten" får toppa Aftonbladet nätsida...

Tjejen är ju helt kass på att skjuta, minst hälften av "skotten" borde suttit i cementväggen bakom vagnen men där ser man inte ett kulmärke. Journalister på kvällsblaskorna måste vara totalt korkade....
Citera
2007-08-26, 10:09
Medlem
illums avatar
Min första reaktion var att om den eldgivningen är riktig så heter jag Dolly Parton. Helautomatiska axelvapen uppför sig inte så.
Citera
2007-08-26, 10:34
Medlem
Äh, nu har dom tagit bort den. Jag hann dock ta screenshot på den artikeln.
Citera
2007-08-26, 10:40
Medlem
LokoJoes avatar
Lägg upp den ! eller som Bo Holmström skulle säga: "Lägg ut, lägg ut!"
Citera
2007-08-26, 10:44
Medlem
illums avatar
Japp, här ska det bevaras för eftervärlden...

Här skjuter hon - på sin baby

Citat:
Priset på 5000 kronor verkar dock inte avskräcka...
Bara det var en kul grej. En vanlig barnvagn går utan problem på en 8000 kronor. Ska det dessutom på speciella legeringar eller kevlarskynken och keramiska plattor så kan vi kanske snarare smaka på siffran 25000 kronor eller upp.
Citera
2007-08-26, 10:49
Medlem
Dessutom är det ju väldigt troligt att man står och skjuter med en betongvägg precis bakom. Varför håller hon i magasinet, förresten?
Citera
2007-08-26, 10:52
Medlem
illums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl_X
Dessutom är det ju väldigt troligt att man står och skjuter med en betongvägg precis bakom. Varför håller hon i magasinet, förresten?
Jag störde mig också på det, och på detaljen att den som lämnar över vapnet gör mantelrörelse (Live weapon, hoho, here, catch!) innan han lämnar över vapnet. Bara det är värt en käftsmäll.

Just överlämningen är kanske ingen indikator på att det var en bluff, men det är ytterligare en varningsklocka som man kanske inte lyssnar på om man bara är på jakt efter dagens "nu ska vi förfasa oss över jänkarna".
Citera
2007-08-26, 10:53
Medlem
Hehe...jag skicka ett med

Jag gjorde en whois direkt när jag såg det. Youtubejournalistik är ju fan skrämmande. Tänk så många Nisse Nissar som kommer tro detta är sant.
Citera
2007-08-26, 10:57
Medlem
Haha, läste den nyss. Mycket underhållande. Pajasjournalisten kan knappt ha kollat på sidan.

"Toddlers 5 mega volt taser"
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback