Citat:
Ursprungligen postat av xami
Nutrilett Intensiv kör jag på, 25pack för 200kr på willys.
Finns även 25pack naturdiet på willys för 159kr.
25-pack säger inte så mycket egentligen. Eftersom man dricker 5 eller 6 påsar om dagen med dessa kurer, medan man med Cambridge dricker 3 påsar, så är det ett bättre jämförelsevärde att diskutera priset/dag.
Med Cambridge är det 63 kronor/dag om man köper över disk hos en konsulent. (3 påsar á 21 kr)
Med Nutrilett Intensiv är det ca 48-50 kronor/dag (om 6 påsar/dag och 200 kronor för 25 påsar)
Med Naturdiet från Willys är det ca 38-40 kronor/dag (om 6 påsar/dag och 159 kronor för 25 påsar)
Om någon känner till andra fabrikat, så räkna gärna ut vad dagspriset är och hjälp trådskaparen vidare!
Generellt brukar omdömet från de som provat olika varianter vara att enskilda smaker av nutrilett och naturdiet kan vara OK, men att vissa andra smakar bäver. Cambridge har fördelen att ge bäst smak av alla som finns, och dessutom vara den som ger bäst mättnad trots lägst kalori-innehåll, om man får tro dem som jämfört. Se tråden "gick ner 61 kilo på fem månader med VLCD" för fler kommentarer.
Själv kör jag Cambridge, och det funkar fint. Har kommit på att vanilj, jordgubb, choklad och banan alla smakar mycket gott. Som omväxling kan jag köra svampsoppa eller grönsakssoppa, men de smakar inte lika bra alls - mjöligare och tydligare att det är en måltidsersättning.
Omväxling på smaker, så att det finns flera smaker man verkligen gillar, tror jag är viktigt för att kunna hålla ut i längden. Därför är jag för tillfället benägen att rekommendera Cambridge trots priset. Det är ju trots allt billigt som fan med bara 63 kronors matkostnad/dag!!! Kom ihåg att det ersätter frukost, lunch, middag, kvällsmat, mellanmål, all onödig alkohol, etc. Man kan nästan inte leva så mycket billigare på riktig mat, om man inte verkligen lägger manken till och lever på nudlar och tomatkonserver! Men lite inte på mig, för jag har som sagt bara provat Cambridge och är väl lite positivt inställd till den därför.
Jag har också provat Modifast, förresten. Det är en LCD, inte en VLCD. Den smakade äckelpäckel!