2007-08-29, 01:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gojcin
Wooord Kalmar2004

Serbiens soldater är ett gäng små fittor som fått sina vapen pumpade från israel och andra länder och som gett sej på dom mindre länder för bla bla. Hade varit kul om det bröt ut krig mot serbien och turkiet eller något större land.

Är du korkad? Turkiet har stor militär kraft de hade nog nitat de flesta länder om de velat, sverige inkluderat. "Hade varit kul om det bröt ut krig mellan sverige och USA, he-he, vilka dåliga bönder de svenska soldaterna är!"

Förstår inte vart du vill komma med ett sånt idiotiskt inlägg? För att bevisa ditt hat för ett folk du knappt verkar veta nånting om?
Citera
2007-08-29, 02:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BigTone
Dock var de heller inga malajer

Nä, dom var beväpnade förbrytare.
Citera
2007-08-29, 09:24
Medlem
Koolaids avatar
Den här tråden skulle ligga inne hos wannabe-gangstrarna i Kriminal-forat. Där finns det ju en del 2.gen. Balkan folk.

För övrigt är Arkans fotbolls-huliganer ett jävla patraskgäng som inte skall på ngt vis hedras av vuxna människor med en IQ över 62.

Skärpning&rättning.
Citera
2007-08-29, 19:58
Bannlyst
Ok nu är inte jag heller nåt stort fan av Serbien sådär, men hur fan kan man se svenska värnpliktiga som soldater efter avslutad värnplikt men inte se dessa som desamma? För mig känns det lustigt att se några 18-19 åriga pojkvaskrar maskera runt o spela allan. Har ni sett högvakten? Ser ju ut som högstadiebarn.

Ser ni främlingslegionen som kriminellt patrask ochså?
Många där är just det från början. Skippa skitsnacket tex i närstrid skulle svenska soldater fått rejält med pisk av vilken som helst av killarna i filmen.
Kan undanta SSG och yrkesmilitärerna kanske, men att sätta svenska värnpliktig som riktiga soldater och inte dessa är larvigt.

Sen om dom har sämre utrustning än sverige är inte konstigt då serbien och bosnien hör till Europas fattigare länder.
Citera
2007-08-29, 20:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BigTone
Hur stor procent av Sveriges värnpliktiga gör utlandstjänst?

Hur stor procent av dem som gör utlandstjänst har varit i regelrätta strider?

Arkans tigrar var en paramilitär styrka, ej direkt eller officiellt bunden till den serbiska armen. Dock fick den stora kärnan militär träning. Utbildningsofficerarna hämtades ofta från 'stridspittförband' typ 'jägarförband'. Sedan följde många 'blårockar' i dess spår, dessa hade i sin tur endast militär träning i sitt förflutna typ värnplikt.

Att säga att kärnan av Arkans tigrar var ett selitförband typ SAS är självklart fel. Dock var de heller inga malajer.

mvh

Vad jag vet är det endast SSG som varit i strider dom senaste åren av alla svenska soldater utomlands. Svenskar har iaf INTE varit i strid i Kosovo eller Liberia. Längre tillbaks har jag ingen aning.
Citera
2007-08-29, 20:32
Medlem
FNyxas avatar

Det har du ingen aning om,om du inte varit ute själv...
Citera
2007-08-29, 20:41
Medlem
BigTones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNyxa

Det har du ingen aning om,om du inte varit ute själv...

Det har du aldeles rätt i. Och därmed så vet du också att jag vet. Vad gäller missionerna i Afganistan så har jag bara andrahandsinformation från kamrater som varit där och Kongo var inte riktigt min årgång.

Under samtliga missioner i före detta Jugoslavien var en försvinnande liten andel svenska soldater i regelrätta strider.

Mvh
Citera
2007-08-29, 20:45
Medlem
sisususis avatar
Det är ju helt följdriktigt om en del av tigrarna har en bakgrund i legionen som den var på 70-80talet, en till stor del kriminellt slödder. Att tigrarna samlade sina meriter på mord och våldtäkt av obeväpnade civila höjer ju inte statusen. Ett ordinärt nordiskt förband skulle förinta skiten på nolltid.
Citera
2007-08-29, 21:02
Medlem
Domedagens avatar
sag ut som nar jag lekte krig med polarna i skogen nar jag va i 9 ars aldern.
Citera
2007-08-29, 22:46
Medlem
Pandemoniums avatar
Varför leder alla trådar om Balkankrigen till att svenskar jämförs med serber/albaner el. dyl.? Vad fan har vi med Balkan att göra? De svenska soldater som varit där har varken spöat eller spöats av någon.

Sverige mot Balkan-diskussioner är korkade åt helvete.
Citera
2007-08-30, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skanker
Ok nu är inte jag heller nåt stort fan av Serbien sådär, men hur fan kan man se svenska värnpliktiga som soldater efter avslutad värnplikt men inte se dessa som desamma? För mig känns det lustigt att se några 18-19 åriga pojkvaskrar maskera runt o spela allan. Har ni sett högvakten? Ser ju ut som högstadiebarn.

Ser ni främlingslegionen som kriminellt patrask ochså?
Många där är just det från början. Skippa skitsnacket tex i närstrid skulle svenska soldater fått rejält med pisk av vilken som helst av killarna i filmen.
Kan undanta SSG och yrkesmilitärerna kanske, men att sätta svenska värnpliktig som riktiga soldater och inte dessa är larvigt.

Sen om dom har sämre utrustning än sverige är inte konstigt då serbien och bosnien hör till Europas fattigare länder.

Låt mig säga så här:

Ett kompani dåligt motiverade malajer ur svenska armen är betydligt mer soldater än vad Arkans Tigrar någonsin var.
Citera
2007-08-30, 17:38
Medlem
Koolaids avatar
Återigen - skicka denna tråd till Krim-forat där den hör hemma !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in