• 5
  • 6
2009-08-21, 16:25
Medlem
pazzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
nej det tror jag inte eftersom den processen krs. fil och registerpost ska bort och kanske finns det nt mer. det tar ju bara 10 min fr en snabb scan

yes, jag r i full gng!
tack n en gng fr hjlpen!
terkommer med resultat
Citera
2009-08-23, 00:01
Medlem
pazzions avatar
resultatet blev att malwarebytes fann denna fil som pekades ut bland ngra andra. Lyckades ta bort alla andra frutom denna "b"fil/mapp, som skulle krva en omstart av datorn fr att slutfra borttagningsprocessen. Nr datorn skulle starta igen under omstarten s kom det "error when opening boot file, insert installCD and repair", typ...

S nu funkar inte datorn fr jag trodde inte att jag hade ngon fungerande cdlsare, fast vnta! Det hade jag ju! Jag anslt den externt genom att stlla den p chassit med strm och IDEkabel i, YES det funkar! Enter i bootmenyn s att den bootar p skivan, allt r p G men sen s ramlar det jvla fanskapet i golvet och gr snder!

Har lnat en ny lsare av polare som ska testas imorrn fr att se om det r fel p min lsare, eller min strmkabel *snlla lt det vara lsaren s att jag inte mste byta ntagg*

well well, det mste funka annars pallar jag inte mer den dr skiten ngot mer. bara strular...

Mvh
Pazzion
Citera
2009-08-23, 00:54
Medlem
927s avatar
det skulle ju vara mycket intressant att se exakt vilka andra filer som togs bort. nr du kommer in i datorn s ppna malwarebytes och under fliken loggar finns loggen frn scanningen
Citera
2009-08-23, 12:04
Medlem
pazzions avatar
Citat:
det skulle ju vara mycket intressant att se exakt vilka andra filer som togs bort. nr du kommer in i datorn s ppna malwarebytes och under fliken loggar finns loggen frn scanningen

Okej, d fr jag hoppas p att loggen ligger kvar efter att datorn har gjort sin kra reparation. Det var ju helt klart en chock iaf, shr en vecka innan universitetsstudierna brjar s bryter datorn ihop och jag har snder lsaren som ltt kan ta mig ur problemet

Ska hem om ett par timmar och jag terkommer efter det!
Citera
2009-08-23, 16:28
Medlem
pazzions avatar
Japp hr kommer d loggen efter att jag har reparerat datorn:
Citat:
Malwarebytes' Anti-Malware 1.40
Databasversion: 2670
Windows 6.0.6001 Service Pack 1

2009-08-21 16:36:55
mbam-log-2009-08-21 (16-36-55).txt

Skanningstyp: Fullstndig skanning (C:\|D:\|)
Antal skannade objekt: 215192
Frfluten tid: 33 minute(s), 11 second(s)

Infekterade minnesprocesser: 1
Infekterade minnesmoduler: 0
Infekterade registernycklar: 12
Infekterade registervrden: 1
Infekterade registerdataposter: 0
Infekterade mappar: 0
Infekterade filer: 6

Infekterade minnesprocesser:
C:\Windows\msa.exe (Trojan.Agent) -> Unloaded process successfully.

Infekterade minnesmoduler:
(Inga illasinnade poster hittades)

Infekterade registernycklar:
HKEY_CLASSES_ROOT\xml.xml (Trojan.FakeAlert) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{500bca15-57a7-4eaf-8143-8c619470b13d} (Trojan.FakeAlert) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\Curre ntVersion\Ext\Stats\{500bca15-57a7-4eaf-8143-8c619470b13d} (Trojan.FakeAlert) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\Curr entVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{500bca15-57a7-4eaf-8143-8c619470b13d} (Trojan.FakeAlert) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CLASSES_ROOT\xml.xml.1 (Trojan.FakeAlert) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CLASSES_ROOT\Typelib\{9233c3c0-1472-4091-a505-5580a23bb4ac} (Trojan.FakeAlert) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CLASSES_ROOT\Typelib\{e24211b3-a78a-c6a9-d317-70979ace5058} (Trojan.FakeAlert) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Cognac (Rogue.Multiple) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Monopod (Trojan.FakeAlert) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\NordBull (Malware.Trace) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\XML (Trojan.FakeAlert) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Mozilla\MSFox (Trojan.Agent) -> Quarantined and deleted successfully.

Infekterade registervrden:
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\Curre ntVersion\Run\Monopod (Trojan.FakeAlert) -> Quarantined and deleted successfully.

Infekterade registerdataposter:

Infekterade mappar:

Infekterade filer:
C:\Windows\System32\msxml71.dll (Trojan.FakeAlert) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Users\Levi\AppData\Local\Temp\~tmpb.exe (Trojan.FakeAlert) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Windows\msa.exe (Trojan.Agent) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Windows\Tasks\{7B02EF0B-A410-4938-8480-9BA26420A627}.job (Trojan.Downloader) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Windows\Tasks\{BB65B0FB-5712-401b-B616-E69AC55E2757}.job (Trojan.Downloader) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Users\Levi\AppData\Local\Temp\b.exe (Trojan.FakeAlert) -> Delete on reboot.
Citera
2009-08-23, 18:57
Medlem
927s avatar
det ser inte ut som att det var malwarebytes som orsakade ditt problem
Citera
2009-08-23, 22:51
Medlem
pazzions avatar
Citat:
det ser inte ut som att det var malwarebytes som orsakade ditt problem

Okej, skumt var det iaf men nu r det fixat. Datorn fungerar och jag gjorde en till scan som visar p 0 infected files etc. s tack n en gng fr hjlpen 927, du r en hjlte!
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in