Flashback bygger pepparkakshus!
2007-08-24, 05:07
Medlem
Juristens avatar
Liten fråga angående muskelförlust vid mycket lågt kaloriintag.

Vill bli av med ca 15 kilo fett, men har en attans massa muskler (jag är 1,80 lång och väger 112 kilo). Äter förnärvarande ephedra och cirka 1000 kalorier om dagen. En mycket stor del av dom 1000 kalorierna består av proteinpulver (äter ca 100 gram protein per dag).

Vad jag undrar är hur mycket jag kan skära i mitt kaloriintag utan att förlora väldigt mycket muskler. Jag äter som sagt cirka 100 gram protein om dagen och har tagit ett uppehåll i styrketräningen tills viktnedgången är klar.

Är 1000 för lite trots högt proteinintag, hmm?
Jag har ingenting emot att tappa lite muskler i samband med viktnedgången, men vill fan inte se ut som Per Nuder när jag är klar...
Citera
2007-08-24, 05:25
Medlem
Belenuss avatar
112 kilo vid en längd på 180 centimeter... och du anser att du är 15 kilo fett ifrån din optimala fettprocent?!
Oj - du måste ha en hel djävla del muskler, då, du.
Citera
2007-08-24, 05:32
Medlem
Juristens avatar
Jepp, jag har en hel jävla massa muskler - det är helt rätt. Tyvärr har fett smygit sig dit under åren och det ska bort.

För att ge ett litet perspektiv - jag använder XL/XXL skjortor och det är över axlarna och nacken det spänner. Men hur som helst - svara gärna på mina frågor istället.
Citera
2007-08-24, 12:05
Medlem
Jacksatans avatar
Ska du äta 1000kcal? Du det är ungefär 3000kcal under din förbrukning så det kommer ryka en jävla massa muskler. 100g protein om dagen när du ligger på det underskottet är för litet. Jag tror inte ett skit på ditt snack om att du har så mkt muskler, för du verkar inte ha nån som helst koll.
Citera
2007-08-24, 12:55
Medlem
Juristens avatar
Vad sägs om att ni håller er till ämnet istället för att snacka skit om sånt ni inte vet nånting om?
Citera
2007-08-24, 13:01
Medlem
spudwishs avatar
OK, svaret är att du kommer tappa skitmycket muskler för att du har för lågt kaloriintag. Och 100g protein är inte särskilt högt, det är vad medelsvensson äter
Citera
2007-08-24, 13:07
Medlem
schivens avatar
Håller med i kören
Citera
2007-08-24, 13:22
Medlem
Juristens avatar
Hur lågt kan jag ligga då? Tränar inte under viktnedgången då energinivån är alltför låg.

Hur lågt kan jag ligga?
Hur mycket protein bör jag trycka i mig?

Respektera frågeställningen/ämnet och gå inte offtopic - tack på förhand.
Citera
2007-08-24, 13:27
Medlem
spudwishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juristen
Hur lågt kan jag ligga då? Tränar inte under viktnedgången då energinivån är alltför låg.

Hur lågt kan jag ligga?
Hur mycket protein bör jag trycka i mig?

Hmm låter som att du behöver läsa på, men jag svarar väl iaf.

1. Du bör absolut träna när du ska gå ner. Antingen lika tungt eller tyngre än vad du tränade under bulk. Slutar du träna börjar musklerna givetvis att tyna bort.

2. Kalorierna bör ligga på den nivå du låg på under bulk, minus sisådär 500kcal.

3. Tycker att du ska äta ungefär 2g protein per kilo kroppsvikt, kanske mer också.
Citera
2007-08-24, 14:01
Bannlyst
1. 1-6 reps är bra.

2. Runt 3000 kcal om dagen. Än så länge iaf.

3. 3g protein/kg kroppsvikt = 330g protein/dag. Sen fyller du ut med kolhydrat och fett, kolhydrat är viktigt för att orka prestera i gymmet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in