2007-08-23, 22:48
Medlem
djflexs avatar
Jag snusade Rapé i början av min tobakskarriär, men gick efter något år över till General. Rapé är enligt mig för torr, om än ganska god. En kul grej är att om man drar av klistermärket runt dosan luktar det rejält av någon odefinierad krydda.
Citera
2007-08-23, 22:53
Medlem
garb0s avatar
Älskar rapé sitter med en inne nu, och har snusat detta samma snus nu 2år ungefär med en General white som förväxling nån gång då och då.
Citera
2007-08-23, 22:58
Medlem
Georg Lagers avatar
Jag tycker den är helt värdelös, har iofs bara testat den som portion. Men smaken som den ger är verkligen inget vidare, ingen riktig tobakssmak, man kan lika gärna stoppa in en lite granbarr inlindat i en papperstuss.

Brukar hålla mig till general (lös) och Grov (både lös och portion).
Citera
2007-08-23, 23:06
Medlem
Voldos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av garb0
Älskar rapé sitter med en inne nu, och har snusat detta samma snus nu 2år ungefär med en General white som förväxling nån gång då och då.

Förstår inte hur man orkar med samma smak i två år. Verkligen, tröttnar efter bara ett par dagar, men smaken är som baken. Men håller mig till Grov, ren tobakssmak, I like
Citera
2007-08-23, 23:07
Medlem
snafflebits avatar
Jag har snusat Rapé i 30 år och kan varva ibland med Ettan eller Prima Fint bara för att återupptäcka Rapéns arom. Den som fick mig rejält på kroken för snuset. Jag känner vibbarna från tonåren när aromen från en nyöppnad dosa sprider sig, minnena flashar förbi. Det är poesi...

Sen ska man komma ihåg att inte prata om snus och portionspåsar i samma jämförelse. Portionspåsar är inte snus. En nikotinbehållare med viss arom visserligen, men det är långt ifrån snus. Jag har provat Rapé portion men det ligger inte i samma universum som snus.
Citera
2007-08-23, 23:18
Medlem
Den funkar väl som "lånesnus" när man inte har någon dosa på sig (när fan man nu inte har det!?).

I övrigt låter jag min avatar tala för sig.
Citera
2007-08-23, 23:21
Medlem
Resistances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fillipekka
Den funkar väl som "lånesnus" när man inte har någon dosa på sig (när fan man nu inte har det!?).
Samma för mig.

Annars är det Ettan lös som gäller.
Citera
2007-08-23, 23:23
Medlem
C M Burnss avatar
Har lite förkärlek för götet då det var detta snus som jag började snusa för en herrans massa år sedan. jag brukar snusa general (eller kronan då ekonomin bjäffsar) men att stoppa in en rape väcker alltid trevliga minnen.
Citera
2007-08-23, 23:23
Medlem
qapmocs avatar
Jag tycker rapé är rätt god faktist
Citera
2007-08-23, 23:27
Medlem
Det äckligaste Snuset Jag Någonsin Använt, Nej, General Is The Shit, även Nick And Johnny, Mans Snus åt Folket!!
Citera
2007-08-23, 23:31
Medlem
Mountain Dews avatar
Den är god!

Spelar inte så stor roll vad det smakar, bara det inte blir för mycket. Tex pepparmint osv...
Citera
2007-08-23, 23:35
Medlem
Panzerbat.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fillipekka

I övrigt låter jag min avatar tala för sig.
Och även jag låter din avatar tala för mig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in