2007-08-23, 21:32
Medlem
manemongos avatar
Nere i högra hörnet finns ikonen "säker borttagning av maskinvara" hela tiden (windows vista), oavsett om jag har någon extern maskinvara inkopplad eller inte. Det är enheterna D: E: F: G: som visas där.

Någon som har en aning om hur man kan lösa detta problem?
Citera
2007-08-23, 21:39
Medlem
Doncos avatar
Har du daemon tools eller liknande installerade?
Citera
2007-08-23, 21:45
Medlem
Desert_Foxs avatar
Eller kanske en minneskortläsare?
Citera
2007-08-23, 21:51
Medlem
manemongos avatar
både daemon-tools och minneskortsläsare
Citera
2007-08-23, 22:59
Medlem
jamendåså..
inget "Problem" då alltså utan du är fullt normal för din ålder
Citera
2007-08-24, 10:21
Medlem
Doncos avatar
... Klockren felsökning
Citera
2007-08-24, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donco
... Klockren felsökning

Expertpanelen did it again
Citera
2007-08-24, 18:45
Medlem
manemongos avatar
jag har ju haft både daemon-tools och minneskortsläsare installerat på XP också utan att bli tillfrågad om att utföra "säker borttagning av USB-masslagringsenhet", varför tror vista att det är någor inkopplat i USB-portarna även fast det inte är det? det kan väl inte bero på daemon-tools eller minneskortsläsaren, eller?
Citera
2007-08-24, 23:31
Medlem
jallaballas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manemongo
jag har ju haft både daemon-tools och minneskortsläsare installerat på XP också utan att bli tillfrågad om att utföra "säker borttagning av USB-masslagringsenhet", varför tror vista att det är någor inkopplat i USB-portarna även fast det inte är det? det kan väl inte bero på daemon-tools eller minneskortsläsaren, eller?

Du skrev ju just att du har en minneskortsläsare inkopplad, är den inte inkopplad i en usb-port? Testa att dra ur den och se om "problemet" försvinner. Att det inte var så i xp kan bero på andra drivrutiner eller liknande.
Citera
2007-08-25, 16:33
Medlem
manemongos avatar
Det är en intern minneskortsläsare alltså inte inkopplad i någon USB-port.

Egentligen är ju inte det här något problem eftersom inte det inte skapar någon annan k0onflikt, men det skulle ju vara skönt att slippa ikonen i högra hörnet (dagens I-land problem)
Citera
2007-08-25, 16:49
Medlem
Alfaslangs avatar
Det är inte ovanligt att även inbyggda minneskortsläsare är anslutna via USB. Så är det åtminstone på både min stationära dator och min bärbara.

Sen kan Windows även få för sig att CD/DVD-spelaren är en löstagbar enhet, och det beror helt enkelt på att det mycket väl kan vara så om den är S-ATA-ansluten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in