2007-08-23, 20:04
Bannlyst
flytta tråden till Medicin och Hälsa.

jag tror inte du behöver vara orolig, jag har läst nånstans att sperman kan skifta färg och konsistens, hur brun/gul är den? Om du inte har några andra symptom borde man kunna utesluta könssjukdom i allafall.
Citera
2007-08-23, 20:09
Medlem
David_Ss avatar
Tack för era svar iallafall
Citera
2007-08-23, 20:12
Bannlyst
"Vanligen uppträder inga symptom på smittan på lång tid. Det kan därför dröja många år innan smittan upptäcks. De symptom som kan uppstå är sjukdomar och sjukdomsförlopp som inte drabbar människor med normalt fungerande immunförsvar. En långt gången infektion av hiv (som leder till den sjukdomsbild som kallas aids) kan dock ge somliga visuella symptom såsom mörk/brunaktig sperma och skiftande färg på penis. Den som är aidssjuk löper risk att dö av exempelvis cancer eller svår lunginflammation."

-- Läkarförbudundets symptomuppslag för 2006
Citera
2007-08-23, 20:37
Medlem
sök läkare!

Citat:
Ursprungligen postat av David_S
Senaste gångerna jag runkat har min sperma varit mycket mer mörk än ljus,
inte ätit någon annan kost eller liknande.
vad kan detta bero på. tacksam för svar ....

någon som vart med om liknande?

lite orolig blir man ju fan...*S*

låter som blod i sperman..
Citera
2007-08-23, 20:38
Medlem
negerbarns avatar
Ännu en elak biverkning av det farliga dödsknarket CHOKLAD!

Eller så har du inte använt det på länge, så det hunnit ruttna?

Allvarligt så vet jag inte, men uppsök en läkare. Trots att det kan vara pinsamt att visa sin 30cm lång stolthet så brukar dom kunna fixa det mesta.
Citera
2007-08-23, 20:42
Medlem
Kan TS bekräfta att han har bokat ett läkarbesök?
Citera
2007-08-23, 21:12
Medlem
David_Ss avatar
Alltid finns det skribenter som ska svara med det värsta eller försöka vara lustiga... Jag har testat mig för könssjukdommar inklusive Hiv nyligen, och inte haft sex efter det. och jag har inga köns sjukdommar.

Jag är säker på det, grejen är att det har varit vit sperma hela tiden!
men senaste 3 ggr när jag runkade var det inte VIT men det var mörkare i färgen. nu är den vit igen. så min fråga var om fler hade haft någon liknande situation.

Så sluta Jiddra om HIV och sånna saker.
och vad är det för fel på min signatur, heheheh
det är ju 100% sant.

så ännu en gång, tack till er som svarade med normala svar.
Ni andra " Fuck off"
Citera
2007-08-23, 21:15
Medlem
Katarsiss avatar
Intressant.

Ingen vet varför sperman får den bruna färgen. I mikroskop kan man se att ett antal av dem med brun sperma har röda blodkroppar i säden, men inte hos alla, så det är inte det som ger färgen.
Rörligheten och vitaliteten hos spermierna är normal.

Finns inte så mycket mer att hitta om det. Vissa får det om det gått lång tid sedan senaste utlösningen och konsistensen brukar vara vattnigare än normalt.

Du överlever och du kommer att kunna bli pappa.
Citera
2007-08-23, 21:17
Medlem
David_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katarsis
Intressant.

Ingen vet varför sperman får den bruna färgen. I mikroskop kan man se att ett antal av dem med brun sperma har röda blodkroppar i säden, men inte hos alla, så det är inte det som ger färgen.
Rörligheten och vitaliteten hos spermierna är normal.

Finns inte så mycket mer att hitta om det. Vissa får det om det gått lång tid sedan senaste utlösningen och konsistensen brukar vara vattnigare än normalt.

Du överlever och du kommer att kunna bli pappa.

Ja det tror jag med
Tack....
Citera
2007-08-24, 00:13
Medlem
hehe rören har väl rostat en aning, du får se till att ge dem en rejäl genomsköljning så allt det där försvinner. Förövrigt kan det oxå ha med kosthållning att göra som är mer troligt än det första alternativet.
Citera
2007-08-24, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David_S
Alltid finns det skribenter som ska svara med det värsta eller försöka vara lustiga... Jag har testat mig för könssjukdommar inklusive Hiv nyligen, och inte haft sex efter det. och jag har inga köns sjukdommar.

Jag är säker på det, grejen är att det har varit vit sperma hela tiden!
men senaste 3 ggr när jag runkade var det inte VIT men det var mörkare i färgen. nu är den vit igen. så min fråga var om fler hade haft någon liknande situation.

Så sluta Jiddra om HIV och sånna saker.
och vad är det för fel på min signatur, heheheh
det är ju 100% sant.

så ännu en gång, tack till er som svarade med normala svar.
Ni andra " Fuck off"

Det låter med största sannolikhet som att du har en och annan irriterad slemhinna. Det kan resultera i lite blod i sperman. Du behöver inte oroa dig, om du känt att du på sista tiden varit lite förkyld eller liknande.
Citera
2007-08-24, 01:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Maeglin
Han ska absolut inte ringa 112!

Möjligen så tror du att det finns rådgivning via 11414.
det var det jag menade. 112's syster linje, den som inte är akut..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in