Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-08-23, 13:48
Medlem
Charmas avatar
Läste i Laidback Filofax tråd "Fråga en flashbackare" och detta fick mig att fundera. Hur vet man om någon frågar en något i ett delforum som man kanske inte besöker så ofta?

Är det PM som gäller i såna fall, dvs den som undrat någon får göra en uppmärksam genom PM?
Edit. Kanske skulle PM:at Moderator om detta?
2007-08-23, 14:19
Medlem
ABBORREs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charma
Läste i Laidback Filofax tråd "Fråga en flashbackare" och detta fick mig att fundera. Hur vet man om någon frågar en något i ett delforum som man kanske inte besöker så ofta?

Är det PM som gäller i såna fall, dvs den som undrat någon får göra en uppmärksam genom PM?
Edit. Kanske skulle PM:at Moderator om detta?

Eller så kan man göra tvärtom, man skickar PM till alla användare och frågar om någon har skrivit om mig i tråden.
2007-08-23, 14:48
Medlem
dempa69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABBORRE

Eller så kan man göra tvärtom, man skickar PM till alla användare och frågar om någon har skrivit om mig i tråden.

Den var klockren

Antar att du får tömma PM-boxen några gånger om alla ~150.000
användare skulle svara.
2007-08-23, 14:52
Medlem
Resistances avatar
Förr gick det att söka i enskilda trådar. Den funktionen verkar dock inte fungera längre vilket är väldigt dumt. Så jag antar att du får skicka PM till alla användare och fråga.
2007-08-23, 15:18
Medlem
johnny_viciouss avatar
varför inte fråga i tråden? Man ska ju fråga flashbackare där?
2007-08-23, 15:30
Medlem
Sluta låtsas som att du har ett liv och gör som vi andra lowlifes, läs igenom hela tråden
2007-08-23, 15:31
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Resistance
Förr gick det att söka i enskilda trådar. Den funktionen verkar dock inte fungera längre vilket är väldigt dumt. Så jag antar att du får skicka PM till alla användare och fråga.

Du kan dock fortfarande söka i forumdelar. Vi hoppas att man snart även kan söke i enskilda trådar.
2007-08-23, 16:32
Medlem
Pendeltågs avatar
Eller så provar man att söka på sitt nick i sökfunktionen. Det brukar jag göra, och ibland hittar man nått man missat.
2007-08-24, 11:44
Medlem
Charmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABBORRE

Haha, jag får prova detta. Undra om man kan lägga det på schema, så det skickas samma fråga till alla "har du skrivit något till mig" en viss tid varje dag. För jag vet ju aldrig annars om någon undrar något dan efter jag frågat...
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
varför inte fråga i tråden? Man ska ju fråga flashbackare där?
Också ett alternativ
Citat:
Ursprungligen postat av Pendeltåg
Eller så provar man att söka på sitt nick i sökfunktionen. Det brukar jag göra, och ibland hittar man nått man missat.
Kanske skulle döpt mig till något annat nick då, tex Treoapmegavandal eller nåt. För jag provade faktiskt, men du anar inte vad många som använt ordet charma i alla möjliga inlägg...
Och sen får man väl bara upp tråden där ordet finns med, och om den då är 100 sidor lång är det tugnt.
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
Sluta låtsas som att du har ett liv och gör som vi andra lowlifes, läs igenom hela tråden
Tja, man behöver väl inte ha ett ilv för att undra detta, man kan bara vara lat också. När jag tänker närmare efter så visar det väl snarare på att man inte har ett liv, varför annas sitta på flashback och undra ifall någon eventuellt kan ha ställt en fråga till en som man kan ha missat
2007-08-24, 12:11
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Och sen får man väl bara upp tråden där ordet finns med, och om den då är 100 sidor lång är det tugnt.

Du kan söka på inlägg och får då en lista med inläggen där du kan se första delen av texten och skumma igenom om något är av intresse.
2007-08-24, 12:31
Medlem
ischs avatar
Citat:
Kanske skulle döpt mig till något annat nick då, tex Treoapmegavandal eller nåt. För jag provade faktiskt, men du anar inte vad många som använt ordet charma i alla möjliga inlägg...

Sluta klaga. Du heter inte isch iallafall. På så många fel sätt folk använder mitt fina användarnamn..
2007-08-24, 12:57
Medlem
Charmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Du kan söka på inlägg och får då en lista med inläggen där du kan se första delen av texten och skumma igenom om något är av intresse.
Jamen nu gick det så mycket bättre, tackar.
Och jag upptäckte att jag fått en ryggdunk av Filofax också, tänk om jag måstat leva i ovisshet om detta

Även du Snövit vart ryggdunkad om du missat det
http://www.flashback.org/showpost.php?p=7895495&postcount=36

Citat:
Ursprungligen postat av isch
Sluta klaga. Du heter inte isch iallafall. På så många fel sätt folk använder mitt fina användarnamn..
Isch då, stackars dig, jag ska inte klaga mer.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in